THC a kojení
lukas
Zajímalo by mne, do jaké míry je nevhodná konzumace kanabinoidů při kojení a jestli se to dá přirovnat třeba pití alkoholu. Jedná se o frekvenci 2x do měsíce.

Odpověděl:
Dobrý den, obě látky - alkohol i THC se do mateřského mléka dostávají, tudíž je jejich účinkům kojené dítě vystaveno. Uvádí se, že konzumace drog negativně ovlivňuje produkci mateřského mléka. Nenašla jsem žádnou studii týkající se toho, co přesně dítěti THC v mléce způsobí, u intensivnější konzumace alkoholu se uvádí, že dítě neprospívá a může být nepříznivě ovlivněn jeho duševní vývoj (to bych předpokládala i u THC). Osobně bych doporučovala tyto látky během kojení rozhodně neužívat. Navíc podávat někomu bez jeho vědomí alkohol nebo kanabinoidy se považuje za nevhodné i v případě dospělých natož u kojenců.