problém
prd
Dobrý den, je mi 23 let a mám 20ti letého bratra. Od 15ti let jsou s ním velké problémy začal chodit na střední školu na které byl rok a pak přestoupil na sportovní gymnázium, kde začal užívat drogy typu extáze, aby stačil ostaním spoluhráčům v týmu. Školu po půl roce opustil a utekl z domu. Začal užívat pervitin a jiné drogy. Po nějaké době se vrátil domu a vypadalo to, že už to je dobré ale aby zahnal nějakou chuť na tvrdou drogu kouřil marihuanu. Už asi 3 roky chodí s holkou, která je po drogovém léčení a snažila se ho z toho dostat, ale bohužel se jí to nepovedlo a teď do toho spadli zase.Píchli si jak oni tvrdí pervitin a ona zkolabolala, skončila v nemocnici. Prý si ho píchají už 2 měsíce. Ale já si myslím podle jejich chování, že to pervitin neni, že je to heroin. Strašně moc chci pomoct rodičům to vyřešit aby mohli být v klidu a nemuseli mít strach co se zase stane. Ničí vztahy a životy lidem okolo. Poradíte mi jak na to? Děkuju moc

Odpověděl:
Dobrý den, je od Vás pěkné, že chcete rodičům a bratrovi pomoci.Pokud se Váš bratr nějak potýká s drogami už pět let, bylo by nejrozumější, kdyby se obrátil na nějaké odborné zařízení, kde mu mohou pomoci. Ale k tomu je třeba, aby chtěl on sám. K tomu ho nemůžete donutit, můžete se snažit ho přesvědčit. Můžete mu říci, že o něj a o rodiče máte strach, že ubližuje sobě a celé rodině a že mu chcete pomoci se z toho dostat. Můžete mu předat informace o zařízeních, kde mu pomoct mohou (naleznete na naší úvodní stránce, pod vstupem do poradny - kolonka pomoc a léčba), případně mu nabídnout, že ho tam doprovodíte. Rodiče mohou udělat jen o něco víc. Stanovit mu podmínky fungování pokud s nimi žije ve společné domácnosti, např. sdělit mu, že ho nechtějí podporovat v tom, že se ničí, užívá drogy, takže pokud chce bydlet doma, musí přestat drogy brát, absolvovat léčbu, navštívit nějakého odborníka apod. Pro rodiče je tohle opravdu těžké rozhodnutí, pokud se rozhodnou mu takto podmínky stanovit, musí v případě jejich neplnění být důslední a nenechat ho doma bydlet. Tahle situace je opravdu náročná, myslím, že je dobré, pokud se o radu a podporu odborníků obrátíte i vy. Existují zařízení, kde takové služby poskytují příbuzným uživatelů drog (kontaktní centra, ambulantní poradny), užitečné informace můžete také najít v portálu pro rodiče na www.odrogách.cz. Přeji hodně sil.