Marihuana
Honza
Dobrý den, někde jsem se dočetl, že užívání marihuany může vyvolat depresi. Je to skutečně tak? Dále se chci zeptat, jestli se může nějak ovlivňovat pravidelná konzumace malého množství marihuany a přípravku Deprex, popřípadě jakým způsobem?

Odpověděl:
Dobrý den, opravdu se opakovaně uvádí, že dlouhodobá konzumace THC může u predisponovaných jedinců vyvolat deprese. Mezi další rizika dlouhodobé konzumace mimo jiné patří emoční oploštělost a narušení motivace. To jsou věci, které mohou léčbu depresí znesnadňovat, navíc se při depresích (a jejich léčbě) doporučuje od návykových látek abstinovat. Takže lze předpokládat, že léčba při pravidelné konzumaci marihuany asi není úplně stoprocentní. Pokud není ve Vašich silách marihuanu úplně vysadit, zvažte, jestli o tom se svým psychiatrem nepromluvit. Určitě ale nevysazujte Deprex a zkuste marihuanu maximálně omezit. Hodně štěstí.