marihuana
máma
dobry den, reaguji na vasi odpoved ze dne 27.9.pod pristupovym kodem 30804, synovi bylo 17 let, jeho chovani si myslim nezmenilo, on je jiz od malicka uzavreny...introvert. Nikdy moc s nikym nekamaradil, mel pouze jednoho kamarada jiz z detstvi, se kterym take chodil na zakladni skolu. Od narozeni ma vadu reci (zadrhava) a myslim, ze prave proto se s detmi nikdy moc nechtel stykat. Nyni chodi na stredni obchodni skolu a myslim, ze tam se to velice rozmohlo. Nevim zda s tim mam jit za ucitelem, aby o teto problematice vedeli...opravdu jsem v zoufale situaci. Se synem jsem o tom nekolikrat mluvila, ale vzdy mi slibi, ze uz "hulit" nebude a moc o tom debatovat nechce. Rekla bych ze si jointa da 1-2x za mesic, vzdy kdyz dostane kapesne a ma penize...myslim si, ze to na nem poznam. Je unaveny a vetsinou usne. Nemam se s tim komu sverit a verte, ze me to moc trapi...mozna by opravdu bylo lepsi, zda je v nasem meste nejaka poradna, ci kontakt na nejblizsi v jinem meste. Jsme z Mostu. Postu mu nekontroluji, mame PC spolecny a obcas kdyz na nem pracuji, tak mu kamaradi pisi na ICQ...syn mi rikal, ze kdyz neni doma, at jim napisu, ze se ozve...a tehdy mu jeden spoluzak psal zda by nemohl neco "sehnat"....od te doby jsem stale jak na trni...a preslapuji z mista na misto a nevim, co mam delat. Zatim moc dekuji, ze se mohu aspon nekomu s mym problemem sverit a vypovidat.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to složitá situace, zvlášť když si o tom nemáte s kým promluvit. Nicméně, pokud syn skutečně kouří 1 až 2 x měsíčně, tak situace není tak závažná, aby ho to ohrozilo na zdraví nebo aby mu to nějak zasahovalo do úspěchu ve škole, zvláště pokud píšete, že jeho chování se nezměnilo. Váš požadavek, aby s tím přestal, je samozřejmě oprávněný, ale nejsem si jistá, nakolik se mu syn bude ochoten přizpůsobit - pokud po něm budete spíše důsledně vyžadovat plnění domácích povinností a dalších pravidel doma, budete mít nejspíš větší úspěch a částečně mu tím experiment s marihuanou znepříjemníte. Na středních školách je bohužel taková situace s marihuanou obvyklá a myslím, že se o tom ví a že se s tím i učitelé snaží nějak pracovat - na druhou stranu, pokud studenti nekouří marihuanu přímo ve škole, tak mají málo možností, jak s tím něco udělat. Myslím, že by v tuto chvíli bylo nejlepší, pokud byste se o situaci zašla někam poradit. Nabízím Vám adresu a telefon na kontaktní centrum ve Vašem regionu (poskytují pomoc lidem, kteří se dostali do potíží s drogami i jejich blízkým): Kontaktní centrum Jilemnického 1929, Most, 434 01 telefon: 476 104 877 fax: 476 104 877 Karel Komárek, DiS. http://www.kcentrum.com Ohledně toho PC - nechtěla jsem Vás z ničeho vinit, jen se občas setkávám s tím, že rodiče z obav o svoje děti kontrolují i jejich soukromou poštu, sms apod., přestože to obvykle nevede k vyřešení situace, proto jsem o tom mluvila v předchozí odpovědi. Zatím přeji hodně štěstí. Věřte, že pokud se syn chová jako předtím a jednou či dvakrát do měsíce přijde domů ve stavu, kdy na něm poznáte, že kouřil trávu, tak by mu nemělo hrozit žádné skutečně vážné nebezpečí. Jistě je to znepokojující, ale chtěla bych Vás jen uklidnit, abyste z celé situace nebyla příliš vystrašená.