Neurotické poruchy
Reca
Prosim Vás o pomoc. Bral jsem pervitin cca 1 a pul roku šňupáním, někdy i marihuanu. Jednoho dne jsem se rozhodl, že přestanu kvuli strašným dojezdům. Cca za jeden měsíc od přestání jsem se začal třást, celé tělo mě začalo brnět a necítil jsem ruce, v nemocnici mi řekli že jsou to nervy a vyčerpání. Od této doby mívam někdy pocitu strachu z opakování, to doprovází bušení srdce, pocení a třepání. Kvuli tomuto jsem přestal i kouřit, protože po vykouření cigarety mě začínala znovu napadat zase myšlenka na tento stav, který jsem nechtěl znovu zažít. Od této události uplynuly cca 2 měsíce. Prosím o radu jestli tyto stavy přestanou, nebo co mám udělat? Každopadně se k drogám nevrátím a kouření bych také nechtěl.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Je možné, že Vaše potíže souvisí spíše s psychikou a že mají také souvislost s předchozím užíváním pervitinu, mohla by to být nějaká podoba depresivních nebo panických stavů. Obvykle potíže odezní do pár týdnů od začátku abstinence. Proto nejspíš také v nemocnici somatickou příčinu nezjistili - to, že je to ze stresu a vyčerpání může být pravda - koneckonců, dlouhodobé užívání pervitinu je skutečně velká zátěž pro organismus, který je vyčerpán nad únosnou mez. Pokud by potíže přetrvávaly nebo se v nějakých intervalech opakovaly, tak by bylo asi na místě vyhledat spíše psychiatrickou nebo psychologickou pomoc. Pokud mi napíšete, odkud jste, tak bych Vám mohla někoho z kolegů doporučit. Zatím přeji hodně štěstí a držím palce v abstinenci od drog.