Heroin
Osmom
Dobrý den, četl jsem docela dost o heroinu, když se používal v humánní medicíně. Ač s drogami nemám příliš velké zkušenosti (kromě pár desítek experimentů s psychedeliky) rozhodl jsem se otestovat tuto látku, při jejímž vyslovení běhá mnoha lidem mráz po zádech nebo vidí rudě. Aplikoval jsem nosem asi 120 mg (cca 12 mg čisté látky) a čekal jsem na stav tolikrát omílaný v drogové literatuře. Byl jsem naprosto uvolněný a látku jsem přijímal pozitivně. Ovšem přesto se nedostavila žádná euforie, místo toho nastoupila jakási malátnost a po určité době nutkání ke zvracení. Zvracení nakonec s přestávkami trvalo téměř 4 hodiny! Na konci jsem byl poměrně dost vysílený, přesto jsem už uvažoval o dalším experimentu, jelikož napoprvé zvracení popisovalo poměrně dost uživatelů. Ovšem ne tak intenzivní, jako jsem ho zažil já. Při dalších 2 experimentech jsem si dal pro jistotu menší dávku. Zvracení se nedostavilo, ale opět tu byl jen pocit malátnosti, nikterak příjemné. Při dalším testu jsem dávku lehce zvýšil. Opět malátnost a v polovině až ke konci jsem asi 4x zvracel. Rozhodl jsem se tedy ještě pro jeden poslední test, kdy jsem držel asi 12 hodin půst. Ovšem i přestože jsem byl vnitřně čistý, po euforii ani stopy a nakonec došlo na zvracení. Tělo odmítalo i poslední doušky vody. Ke konci už ze mě šly jen žaludeční šťávy. Toto byl můj poslední experiment s touto látkou (těchto 5 experimentů proběhlo asi s týdenními pauzami). Je vidět, že pro mě tato látka nemá žádné praktické využití, ovšem zajímalo by mě, jak je možné, že mi to funguje takto, zatímco druzí odkapávají slastí?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že nemáte tak úplně pravdu, že by všichni "odkapávali slastí". Když jste zmiňoval užívání v humánní medicíně, nesmíte zapomenout, s jakým účelem byla látka podávána, že ji dostávali lidé, kteří měli velké bolesti a tak jen oprostění se od bolestí pro ně samozřejmě slastí bylo. Jinak jsou typické účinky přesně ty, které popisujete - u zdravého, relativně bezstarostného člověka otupění, malátnost, zvracení. Nejde o žádný halucinogen, nesmíte od heroinu čekat hluboké zážitky, alespoň ne jako pravidlo. Je tedy dost možné, že při dalších pokusech by se opět dostavovalo totéž, asi by se zmenšovala frekvence zvracení, tím, jak by si tělo na heroin zvykalo. Postupně už by se slast objevila a to z jednoho prostého důvodu - v momentě, kdy si vypěstujete na heroin návyk (což může být mimochodem velmi rychle a Vaše experimenty jsou z tohoto pohledu poměrně velký hazard) bude pro Vás další dávka sama o sobě slast, protože jinak Vám vůbec dobře nebude. Doufám, že je to srozumitelné, ještě by mě zajímalo, jaké praktické využití jste pro sebe od heroinu čekal?