cizinec v česku na lečení
popolos
mám bratrance , má řeckou národnost.Šňupe předpokládám heroin přesně to nevím a jeho rodiče by ho chtěli dát zde v česku do léčebny,Chci se zeptat jestli to jde a za jakých podmínek.Já bydlím v Opavě mělo by to být někde blízko a jejich představa je že tam bude pracovat.

Odpověděl:
Dobrý den, nevím, na základě čeho se bratrancovi rodiče rozhodli pro jeho léčbu v ČR, nicméně docela zásadní je, jak je na tom váš bratranec s češtinou. Součástí léčby závislosti v léčebně i komunitě je (mimo vámi zmiňované pracovní terapie) také individuální a skupinová psychoterapie a řada dalších aktivit, které by bez znalosti jazyka postrádaly efekt. Další problém by byl s úhradou, bratranec by si léčbu musel platit, pokud si neplatí v ČR zdravotní pojištění. Pokud bratranec nevládne češtinou, ale zvládá dobře např. angličtinu, bylo by možné najít psychiatra se specializací na závislosti, ke kterému by docházel na individuální terapeutická sezení, která by probíhala v angličtině a nebyla by úplně levná. Ve vašem regionu se nachází léčebna a terapeutická komunita pro závislé Bílá Voda u Jeseníka (tel. 584 414 156) nebo Terapeutická komunita Renarkon, Čeladná-Podolánky (tel. 558 684 334). Pokud byste je kontaktoval telefonicky, určitě by vám sdělili konkrétní podmínky ohledně léčby cizinců. Jinak pokud vím, tak v Řecku řadu kvalitních léčebných programů pro závislé provozuje organizace KETHEA, adresa: 24, Sorvolou str. Mets, 11636 Athens, Greece, www.kethea.gr, tel. 0030-1-3300751. Asi by bylo dobré, kdyby bratranec (a jeho rodiče) to ještě promysleli a zvážili dostupnější léčbu doma v Řecku. Jana Marečková