trava
beruška
Dobry den, mam dotaz jako rodič 13letého syna, kouří cigarety a nyní mi začal kouřit i konopí!!! Jako každý teenager se cítí jako mistr světa,dokonce se k tomu i dobrovolně přiznal. Prozatímní domluvy se minuly účinkem. Co s ním?????????????????? Jak dále postupovat či co mu říct??????? Děkuji za pomoc Beruška.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je dobré bavit se o tom otevřeně. Zjistit si informace, které se marihuany týkají (např. na našich stránkách je jí věnována celá kapitola)a bavit se o tom, jaká jsou rizika, proč ji začal syn kouřit, co mu to dává a co naopak bere. Pravděpodobně Vám řekne, že to dělají všichni a vyjde najevo, že se chce blýsknout před partou. V tom případě je dobré se s ním bavit o tom, jestli není větší kvalita udržet se v partě a trávu odmítnout, než podléhat takhle jejímu vlivu. Také by bylo asi dobré trochu zpřísnit pravidla, např. co se týče chození domů, pomáhání, kapesného apod. Syn by si měl uvědomit, že jde stále o nelegální drogu a vystavuje tak sebe i Vás problémům. Pokud na to přijde škola, bude to mít pravděpodobně také velmi vážné důsledky. Vím, že je to u dítěte jeho věku těžké,ale zkuste mu vysvětlit rizika a nastavit pravidla tak, aby neměl moc volného času, ven chodil až po splnění všechn povinností, rozhodně by neměl dostávat tolik kapesného, aby si z něj koupil drogy apod. Možná by bylo dobré jít se poradit k nějakému odborníkovi osobně a konzultovat s ním další průběh. To samozřejmě můžete i zde na poradně, pokud Vám to bude vyhovovat.