Pilulky štěstí a dobré nálady/ RE ??
JA3
zrovna sem si dočetl vaš članek Pilulky štěstí a dobré nálady a ostal som cumiet na monitor s otevrítou pusou ! zacal sem brat antidepresiva ale ted po tom clanku si hovorim ze ich asi mam prestat brat...Je to ohledne nich vazne take zle ??????????

Odpověděl:
Dobrý den, je mi líto, že vás tento článek tak vylekal a z čeho jste usoudil, že je to až "také zlé". Pokud vám lékař předepsal antidepresiva, určitě měl dobrý důvod a tak by byla samozřejmě hloupost, je jen tak vysadit. Moderní typy antidepresiv mají minimální návykový potenciál a jejich vedlejší účinky nebývají výrazné, tak se nemusíte bát. Úplně jiná věc jsou benzodiazepiny, které se předepisují na uklidnění, proti úzkostným stavům nebo na spaní (například Diazepam, Neurol, Rohypnol). Ty již návykový potenciál mají a neměly by být předepisovány dlouhodobě. Také je vhodné léčbu antidepresivy doplňovat psychoterapií, což výrazně zvyšuje její úspěšnost. A pokud budete mít nějaké pochybnosti nebo obavy ohledně své léčby, nebála bych se to probrat se svým lékařem. Samozřejmě, jakékoli užívání léků bez toho, že by je předepsal lékař na základě diagnózy, není v pořádku, stejně tak jako překračování doporučených dávek. A tím, že v minulosti byly některé (převážně starší) typy těchto léků nadužívány, bych se netrápila. Navíc je potřeba si uvědomit, že se v případě tohoto článku nejedná o odborný text a že situace, jak by ji popsal odborník, by možná vyzněla v některých ohledech trochu jinak. Přeji hodně štěstí.