pro Báru Orlíkovou
alka
Dobrý den,tak vám píšu po delší době.Sem ta co nechtěla opustit svoje ,,kamarady,, a sama sem se chtěla dostat ze zajetí perníku. Svoje kamarady sem neopustila a sem cistá už cca 3 měsíce.Vim je to dlouhej boj,sem si toho vědoma.Byl mi nabýdnutej už několikrát perník,ale nevzala sem si:-)stací mi kdyz si vzpomenu na ty deprese co sem měla na dojezdu.Jenom sem Vám chtěla napsat,ze se snažim a sem tak nějak v pohodě. Moje otázka zní,proč se pořád klepu?děkuju za odpověd.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. To jsem ráda, že píšete a že jste v pořádku. Pokud se Vám daří abstinovat a stýkat se s lidmi, kteří berou, tak je to sice dobré, ale je taky dobré mít na paměti, že Vás za těchto podmínek stojí abstinence mnohem víc úsilí a že se stále pohybujete v hodně rizikovém prostředí. Což znamená, že Vám například někdo nabízí perník. Doufám jen, že ta nabídka nebyla od Vašich přátel, protože jinak bych je mnoho za přátele nepovažovala. Ono tohle testování, zda to vydržím a takovou nabídku ustojím, je sice fajn a člověku to zvedne sebevědomí, ale zároveň mu to bere dost sil, a taky se může jednou stát, že nebude v dopbré psychické kondici a neustojí to. Nechci Vám samozřejmě zakazovat, abyste se se svými kamarády setkávala. Jen se snažím upozornit na to, že jsou některé věci, které byste nemusela řešit, pokud byste nepohybovala mezi lidmi, kteří berou. Nevím, od čeho by mohlo být to, že se pořád "klepete". Nějak si nedokážu moc představit, jak to vypadá a jestli se to dá připsat nějakým psychickým potížím, stresu, nervozitě nebo nějakým zdravotním problémům. Kdyžtak ještě napište, třeba se nám podaří vymyslet, z čeho to je a co s tím. Zatím držím palce a buďte na sebe opatrná.