počínající alkoholismus
Karen
Jsem asi alkoholička. Za den vypiju postupně litrovku vína, někdy i víc. Neopíjím se, jen udržuju hladinku. Účinky alkoholu mi pomáhají v zaměstnání, protože náplní mé práce je otravovat lidi a vnucovat jim produkty, odpadne tak nervozita a moje přirozená nesmělost. Večer mi zas víno pomůže usnout. Ale už vnímám první problémy, občas mi bývá divně od žaludku a někdy mi alkohol místo kýženého stavu uvolnění navodí depresi a plačtivou náladu. Chtěla bych s tím přestat. Jenže už jsem se asi třikrát pokoušela o abstinenci, ale po několika dnech selhala. Bez alkoholu jsem celý den strašně nervózní, mám špatnou náladu, musím myslet na nepříjemné věci, večer nemůžu usnout. Mám vůbec šanci přestat sama od sebe? Mají cenu další pokusy o abstinenci nebo se mám spíš obrátit na odborníky?

Odpověděl:
Dobrý den, jste dobrá, že sama registrujete první problémy, pravděpodobně způsobené pravidelným pitím. Lidé mají spíše tendence je nevidět, nebo před nimi zavírat oči. Myslím, že pokoušet se přestat pít sama, je příliš těžké a hlavně zbytečné. Existují instituce, kde Vám s tím mohou pomoci, podpořit Vás, učinit Vám to snesitelnější. Nemusíte jít rovnou do léčebny, existují ambulantní zařízení, kam můžete pravidelně docházet. Jednak Vám poradí, jak to zvládnout, ale mohou Vám také např. na pár dní napsat neschopenku, předepsat prášky na spaní - bude-li to třeba. Můžete to samozřejmě zkoušet i sama, je vidět, že opravdu chcete přestat, ale pokud Vám to není proti mysli, myslím, že je o něco snadnější zkoušet to s podporou. O možnostech léčby si můžete více přečíst na těchto stránkách v rámečku pod vstupem do poradny, v kolonce pomoc a léčba. Konkrétní zařízení naleznete v databázi kontaktů na www.drogy.net nebo v mapě pomoci na www.drogy-info.cz, nebo se nám ozvěte znovu, dejte vědět odkud jste a my Vám někoho doporučíme. Přeji hodně štěstí a hodně sil. PS Na této adrese (www.plbohnice.cz/nespor/addictcz.html) naleznete nějaké informace, které můžou být při zkoušení abstinovat užitečné.