Uz nemuzu
Janina
Je mi teprv 18 a nezvladam to..ja uz nevim co mam delat..beru piko asi 4 mesice ne pravidelne ale spise o vikendech..jenze na dojezdech mam hrozny stavy brecim a lituju..vseho...komu to mam rict kdo mi pomuze..jen vim ze nechci aby se to dozvedeli rodice ikdyz nekdy bych jim nejradeji povedela celou pravdu..ja takhle nechci zit..jenze vsichni okolo mne sou na piku a muj kluk taky..tak co mam sakrra udelat aby tohle vsechno uz skoncilo..mam strach strasne moc velkej..prosim o pomoc

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, škoda, že každému není tak zle, jako Vám. Určitě by nebylo tolik lidí závislých na drogách. Nicméně ne každý má to štěstí/smůlu, že si pervitin dokáže ze začátku jenom užívat. Vypadá to, že Vám zrovna moc dobře nedělá a je dobře, že přemýšlíte o tom, co s tím dělat. To, co popisujete, jsou opravdu nepříjemné dojezdy, kterými Vám tělo nejspíš dává najevo, že by bylo lepší s tím skoncovat. Nevím, jestli jste někdy slyšela o tom, že pervitin může některým lidem "rozjet" nějakou psychickou poruchu. Nevím, jestli tomu tak u Vás je, nebo není, ale možná by nebylo na škodu zkusit se spojit s AT poradnou - v každém okresním městě by měla nějaká být. Nemusíte se bát, že by se něco dověděli rodiče. Už Vám bylo 18let, takže doktor nebude nikomu volat. Kdybyste se bála jít rovnou k doktorovi, existují tzv. kontaktní centra. Bohužel nevím, odkud jste, abych Vás někam odkázala. Můžete se podívat na www.drogy.net na odkaz Kontakty a nebo znovu napište. Nemůžu Vám radit v tom, jestli to říct rodičům. Tohle rozhodnutí je jen na Vás a určitě není jednoduché. Stejně tak asi nebude jednoduché přestat brát, když se pohybujete mezi lidmi, kteří berou. Píšete, že máte strach. Nevím, jestli je ve Vašemo okolí někdo, kdo nebere a komu můžete věřit. Nevím, jestli máte strach z dojezdů, že se nedokážete rozhodnout něco změnit, nezvládnete přestat, nebo něčeho jiného. Jestli nakonec zkusíte kus toho strachu překonat, a najdete odvahu zajít za někým probrat to všechno osobně, mluvte i o tom strachu. Držím Vám palce v tom, abyste to zvládla. Nejsem si jistá, jestli je to všechno, co jste chtěla vědět. Kdyby bylo třeba, klidně se znovu ozvěte. S pozdravem, Gabriela Koryntová.