pro Janu Marečkovou
azzuraa
Dobrý den, předchozí dotaz trochu ironicky směřoval k mé diagnoze, mám roztroušenou sklerozu a velmi by mě zajímalo jestli THC obsažené v marihuaně ovlivňuje tuto nemoc a jakým způsobem se upravuje pro dosažení nejlepšího efektu? Děkuji..

Odpověděl:
Dobrý den přeji, aha, tak takto to bylo s vaším předchozím dotazem:-) Jinak - pokud se týká roztroušené sklerózy a efektu THC. V řadě studií bylo prokázáno, že užití THC potlačuje některé symptomy provázející RS, např. spasticitu, třes, bolest. Další výzkumy ohledně lékařského využití THC stále probíhají. V Kanadě byl v loňském roce schválen k předběžnému užití lék na bázi kanabinoidů s názvem Sativex, určený právě pro zmírnění neuropatických bolestí při RS. Tento lék má formu spreje pod jazyk a dlužno podotknout, že jeho psychotropní účinky jsou minimalizovány. Jinak běžné způsoby užívání marihuany s sebou nesou některá rizika, která nelze z lékařského hlediska úplně přehlížet. (Více v rubrice cannabinoidy na těchto stránkách). Je mi líto, že vám nejsem schopna dát více informací, chtělo by to nejspíš osvíceného doktora, který má s využitím marihuany při léčbě RS nějaké zkušenosti, což asi nemusí být úplně jednoduché. (Přeci jen je marihuana stále nelegální látka). Lze jen doufat, že její medicínské využití legální formou na sebe nedá dlouho čekat. No, docela užitečné informace k tématu najdete na stránkách www.ereska.cz v rubrice "cannabis" - "nejen moje zkušenosti", ale i v těch dalších. Přeji vám hodně štěstí. Jana Marečková