Už to asi nezvládám
Lucka
Jsem už úplně na dně.Uvědomila jsem si že potřebuju perník každej den a to ne jednou-dvakrát ale rovnou tak 5x!!!Nechci se vídat se svou nejlepší kamarádkou protože to ma mě vždycky pozná a pak je naštvaná a někdy i brečí a jde pryč.Já vím že mi chce pomoct.Už jsem kvůli ní i chtěla skoncit ale nevydržela jsem ani jeden den!Ne jen kvůli tpmu že mi pořád volali moji dealeři a hlavně kvůli tomu že mi bylo špatně jako nikdy jindy!!!Mám psa s kterým jsem 24 hodin denně je na mě hrozně fixovanej ale i já na něj!Kdybych měla jistotu že se o něj někdo postará už dávno bych se zabila!Nenávidím se za to!Jen tím ublužuju mým nejblížším přátelům a nejhorší je že začínám poci'tovat že s feťákama se více bavím a je s nimi větší sranda a více mě chápou než moji přátelé,kteří pro mě vždy znameli víc než má rodina!V rodině jsem to nikdy neměla dobrý a už dlouho žiju sama s přítelem.Rodinu mi vždy tvořili mý přátelé ale teď to začínám cítit jinak!Co mám dělat?Já nechci dopadnou a vypadat jako ti feťáci který znám ale už k nim mám hrozně blízko!Za poslední dva měsíce už to opradvu nezvládám a zhubla jsem 22 kilo.Jsem bílá jako smrt a vůbec se necítím dobře i když ,,mám'' což je pořád...Nechci už dál trápit své okolí a už vůbec nechci být troska....Ale sama to nezvládnu a asi ani nechci přestat fetovat,jen chci přestat ubližovat.To ale asi nepůjde,že?

Odpověděl:
Dobrý den, Lucie, zřejmě vás čeká závažné rozhodnutí. Sama už tušíte, že střední cesta nepřipadá v úvahu - kolikrát jste ji už zkusila? Zbývají dvě možnosti: Jedna možnost je udělat radikální změnu vašeho dosavadního života a přestat užívat. Tato změna nebude jednoduchá a bude vyžadovat veškerou vaší sílu a odhodlání. Znamená to zbavit se téměř všeho, co vám bylo dodnes blízké a vyrazit opačným směrem. Vzhledem k tomu, že vám pervitin už nic nového nepřináší a jenom vám bere, máte pro toto rozhodnutí velmi dobrou výchozí pozici. Věřte tomu, že změna je možná a zdaleka byste nebyla první, kdo jí v životě udělal. Pro začátek by bylo dobré, kdybyste navštívila kontaktní centrum ve vašem městě a všechno si tam ujasnila (včetně toho, jak to máte s přítelem a co bude se psem). Nabídka zařízení, která vám mohou pomoci je poměrně široká a pracovník KC vám může "ušít léčbu na míru". Návštěva KC je nezávazná, anonymní a nikdo vás nebude k ničemu nutit. Druhá možnost je nechat věci tak, jak jsou a jít dále ke dnu. (Jak hluboko to ještě jde?) Pokud se rozhodnete pro tuto možnost, užívejte alespoň tak bezpečně, jak to jen jde. Pokud užíváte IV, pokuste se změnit aplikaci. Pokud to nepůjde, používejte vždy jen svoje nádobíčko - jehly, vodu, lžičku... Z toho všeho se dá chytit Hep C, B nebo HIV. O zásadách bezpečného užívání můžete v KC otevřeně hovořit a pokusit se zachovat si zdraví do doby, než přijde další rozhodování. To vás stejně nevyhnutelně čeká, pokud se rozhodnete přežít. Kdybyste potřebovala kontakt nebo cokoli dalšího, ozvěte se. Držím vám palce. TN