relaps
kiki
Dobrý den, můj bratr se léčil na závislost na pervitinu. před měsícem zkončil léčbu a nastoupil na doléčovák. dneska měl přijet domů v 16 hodin, ale od 15 nemáme o něm žádné zprávy. Nevíme co dělat, je nám jasné jak dopadl. Hodně nás zklamal, co teď bude dál nevíme. nemůžete nám poradit jak se zachovat až se objeví je možné , že večer nebo ráno zazvoní a bude chtít domů. Prosím nevím jak se zachovat abychom neudělali chybu. Děkujeme rodina xxxxxx

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Dnes je 22.10., což jsou dva dny od zadání Vašeho dotazu. Možná už víte, co se stalo. Podle toho, co píšete, soudím, že jste se báli,že bratr zrelapsoval. Nasvědčuje tomu to, že nedodržel dohodnutý čas návratu a navíc o sobě ani nedal vědět. Těžko v tuhle chvíli radit, co dělat. Vím toho málo a navíc nemám aktuální informace. Ale napadá mě jedna věc - jednorázový relaps nemusí ještě znamenat, že je všemu konec. Chápu, že je to pro Vás zklamání, ale řada lidí, kteří projdou léčbou může zrelapsovat pouze jednou/dvakrát a nemusí to nutně znamenat, že se zase rozjde ten známý koloběh. Riziko je ale pochopitelně veliké. Pokud se bratr vrátí, relaps přizná a bude s tím chtít dále pracovat, probere to s Vámi na doléčováku, viděla bych to jako zkušenost, která může být ve výsledku užitečná. Sice by si relapsem přidělal spoustu práce a starostí. Dost pravděpodobně by se mu zase rozjeli chutě atd. Co poradit Vám? Napadají mě dvě věci - buďte důslední! Domluvte se (celá rodina - tedy i s bratrem) na tom, co se stane, když se bude situace opakovat a pak se toho držte! A jestli máte pochyby, nebo prostě jenom pocit, že byste to raději probrali s někým nestranným, případně odborníkem, napište odkud jste a pokusíme se něco vymyslet. Nejste totiž zdaleka jediní, kteří řeší podobný problém. A právě pro to, že závislost neničí jenom toho, kdo bere, ale i jeho blízké, existují poradny, kam se můžete obrátit i vy, jako rodina. Co si o tom myslíte? S pozdravem, Gabriela Koryntová.