doba léčby
Můj syn je momentálně na léčení v Opavě.Bude tam celkem 3 měsíce.Léčí se z braní pervitinu (šňupání) a kuření marihuany.Tyto drogy bral s přestávkami asi 5 let.Dařilo se mu to před rodinou utajit do doby,kdy měl havárii v autě.Pak na delší dobu přestal s drogami.Letos v únoru přímo na sv.Valentýna se s ním rozešla jaho slečna.Syn to nezvládl a opět drogy začal brát.Hodně jsme o tom doma hovořili a on souhlasil s léčbou.Je rozhodnutý se léčit a vydržet ty 3 měsíce.A já bych se chtěla zeptat,zda to stačí s tím,že pak bude docházet na sezení k odborníkovi,který mu bude dělat i testy.I já sama jsem se synem domluvená,že ho budu testovat i já.Nebude samozřejmě vědět kdy!Napište mi prosím,zda tento postup je jeden za správných,nebo máme s manželem trvat na doléčování v komunitě,která by měla trvat 10 měsíců mimo domov.Jen chci ještě napsat,že syn má kde bydlet,má trvalé zaměstnání a velkou oporu v rodině.Je si ale vědom,že toto vše ztratí,když s drogami opět začne.Velice Vám děkuji za odpověď. Z.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že by bylo nejlepší poradit se o době léčby, vhodné pro Vašeho syna, přímo v léčebně v Opavě. Pokud tam opravdu ty tři měsíce vydrží, bude sám vědět, jestli se cítí na život venku, nebo jestli by potřeboval komunitu, a může o tom mluvit s terapeuty přímo v Opavě, kteří ho za tu dobu budou znát. Myslím, že teď je ještě celkem předčasné bavit se o tom, co bude za tři měsíce. Nejprve to musí vydržet, pak se zařídit dál. V každém případě si myslím, že i kdyby se vrátil do rodiny a rozhodl se do komunity nejít, měl by si najít opravdu dobré doléčování a s Vámi být už ve vztahu dospělý-dospělý, tzn. že byste ho tím pádem měli brát jako vyléčeného, ne dublovat práci doléčovacího centra a testovat ho na drogy. Buďto bude připravený žít bez drog nebo ne a myslím, že testy stejně nic nezmůžete, jen ho stále budete držet v pozici dítěte a závislého. Opravdu je ale předčasné teď tohle řešit a jsem přesvědčená, že případný nástup do komunity bude jistě jedním z hlavních témat syna v léčbě.