příznaky
Marie
Dobrý den, mám podezření, že moje sestra užívá nějké drogy. Na obličeji, rukou i nouhou má boláky (jakoby beďary). Již takové kdysi měla, poté co začala žít spořádaně vypadala v pořádku. V současné době se opět spojila s dřívější partou. Je možné dle těchto příznaků poznat, jestli něco užívá? Pokud by nějaké drogy užívala, může jí sociálka odebrat její dvě malé děti, pokud s nimi žije sama bez jejich otce? Děkuji za odpověď. Marie

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Z Vašehp popisu nelze takto přes internet říci, jestli Vaše sestra užívá nebo neužívá drogy. Předpokládám také, že se v poslední době změnilo i její chování, nejen že pozorujete tyto fyzické příznaky. Tyxto kožní potíže mohou souviset s užíváním drog, ale nemusí. Pokud již sestra v minulosti takové potíže měla a souvisely s drogami, je možné, že sestra začala drogy znovu brát. Nevím bohužel, kolik je Vaší sestře let, co přesně bere za drogy (usuzuji, že by se mohlo jednat o pervitin), jak dlouho s nimi měla problémy v minulosti, zda byla někde v léčbě, jak dlouho trvá současný stav... Myslím, že by bylo asi na místě nejprve se sestrou promluvit a zjistit, jak se věci mají. Řešení její situace týkající se dětí a jejich případného odebrání z péče bych zatím považovala za předčasné - nicméně pokud by do budoucna měla nějaké výrazné problémy související s drogami a zanedbávala péči o děti, k odebrání z péče by dojít mohlo. Pokud napíšete více informací, můžeme se pokusit vymyslet, jak nejlépe postupovat dál. Zatím přeji hodně štěstí.