zavislost na marihuane
rn
dobry den velmi me potesilo ze po intuitivnim zadani slova drogovaporadna jsem objevil Vase stranky, ktere po prohlednuti povazuji za kvalitni a nezaujate. obracim se na Vas kvuli mym problemum s kourenim marihany, po jejim pravidelnym nekolikarocnim uzivani na sobe pocituji zmeny- nestalost nalady, ztrata motivace, odsouvani hranice co povazuji za problem, nemoznost se bez huleni poradne najist. hlavne ty vykyvy nalady a troufnul bych si rict neco jako lehka schizofrenie, boj uvnitr sebe sama co vlastne chci, povazuji za nejvetsi problem spolu s mym navykem byt zhuleny diky fyzicke nenarocnosti marihuany velkou cast dne. jedna se samozrejme o individualni problem, ale neexistuji nejaka motivacni cviceni ci odvykaci plan, nebo jak byste navrhovali postupovat pri prestavani. postupne na raz, aniz bych se musel prestat stykat s mymy nejlepsimi prateli podobneho razeni... uvedomuji si ze na marihuane nastesti nevznika takova fyzicka zavislost jako na ostatnich drogach a jednoduse tuto cinnost utnout by nemel byt problem, nicmene ja osobne sam sebe neustale zklamavam myslenkami na to ze prestanu a druhy den to bez skrupuli porusim. dale bych se chtel Vas odborniku zeptat jak myslite ze dlouhodobe intezivni uzivani marihuany cloveka meni a v cem vidite nejvetsi rizika. nemluvim o otupelosti, pameti, zintenziveni smyslu, myslim celkove. take co myslite ze je zdravi vice skodlive uzivat marihuanu pres brka, ci kourit ji pres bong? jestli nahodou filtrace koure pres vodu a jeho ochlazeni skodlivost koure omezi- uvedomuji si ze clovek zase v bongu vykouri daleko vic za kratsi cas. kazdopadne diky za moznost se zde tazat, mozna samotne napsani sem me pomohlo. tesim se na odpoved diky rn

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že na těchto stránkách nepovažujeme takové problémy za malicherné. Psychická závislost na marihuaně se rozvinout může - patří sice k drogám s relativně nízkým potenciálem vyvolat závislost, ale to neznamená, že v případě každodenního intenzivního užívání k tomu nemůže dojít. Fyzické stavy při abstinenci, které popisujete, jsou spíše psychosomatického charakteru a nemají projevy, které by se daly nazvat fyzickou závislostí v tom pravém slova smyslu. Poruchy spánky, výkyvy nálad, podrážděnost a nervozita jsou psychické stavy, které souvisí i s tím tělesným prožíváním, a jsou popisované při vysazení konopných drog po intenzivním užívání docela často. Abych Vás uklidnila, jsou to stavy přechodné a obyčejně se zmírní až vymizí úplně, v půrběhu několika dní až týdnů abstinence. To, čemu říkáte schizofrenie, souvisí s přechodem z jednoho modu vnímání do druhého - z chronické intoxikace do stavu bez drogy. Konopné drogy se nikoli jen tak řadí mezi drogy s halucinogenním účinkem - pokud je užíváte pravidelně a intenzivně, tak se přizpůsobit reálnému světu a uvažování může být náročné. Pokud byste trpěl schizofrenií, tak byste nedal dohromady ani tento dotaz - realita by se Vám rozpadla úplně. Napadá, že by možná nebylo od věci si o tom popovídat s někým z odborníků osobně. Když byste mi napsal odkud jste, kolik je Vám let a jak dlouho takto intenzivně marihuanu kouříte, tak bych Vám mohla někoho z kolegů doporučit. Zatím přeji hodně štěstí.