rn
dobry den, popravde ani nevim jak sem se na vasi stanku dostal, behem me snahy se zbavit zavislosti - omlouvam se preme tem kteri povazuji muj problem za malicherny - , sem intuitivne napsal do internetoveho vyhledavace drogovaporadna, a velmi me potesilo zjisteni, ze pod timto heslem se objevila stranka podle meho laickeho vnimani velmi kvalitni a temer nezaujata stranka ktera souvisi s drogami a problemy s nimi spojenymi. me osobne trapi silna pevne budovana psychicka zavislost na marihuane, ktera je navzdory nazoru vseobecnemu doprovazena i zavislosti fyzickou- nespavost, nemoznost poradne se najist, prudke zmeny nalady spojene s ac si rika kazy co cche s priznaky schozofrenie - uzivani marihuany je po fyzicke strance natolik bezproblemove ( zadny dojezd, zadna nevolnost) az to, podle me, smaozrejme,, az to snadno muze dojit k rozdilnemu pohledu na svet zkrz oci zhulene ci nezhulene, fyzicka nenarocnost teto drogy umoznuje byt pod vlivem prakticky stale... proto bych si rad od Vas, odborniku, vyslechl nazor na rozdvojenost souviseji s kazdodennim uzivani skunku. k cemu vlastne chci dojit.. kdo vi... urcite chci s hulenim prestat, dostal jsem se do faze, kdy uz to nepovazuji za srandu a znovu se omluvam vsem kteri se sem obraci s problemy s tvrdymi drogami- urcite zkusenosti s nimi taky mam a nechci to zde zlehcovat. nicmene neustale zklamavam sam sebe recmi a myslenkami na to ze dnes s hulenim koncim, me laicke pozorovani a premysleni nad sebou samym - ztrata motivace, naladove vychylky a nahle zmeny, podrazdenost, i ty vseobecne zminovane vypadky pameti- co bylo pred peti nevim, nic mene co se tyce studia a uceni se do skoly to mi jde velice snadno, pravdepodoben ze sem si v hlave udelal misto... ne obracim na vas a ne na lekare, ktery by mi rekl at to jednoduse neuzivam, ale ptam se Vas jaky mate nazor na problemy jez sem popsal, jak lecit psychickou zavislost aniz bych se vzdal okruhu lidi v kterym se pohybuji - s nadsazkou stredoskolsti ci vysokoskolsti erudovani studenti, ktere povazuji za velmi bystre, lec nekdy snadno odhazujic svoji motivaci kvuli vecem jako je mareihuana... pro lidi kdo si mysli ze o problemech tykajicich se marihuany nic nevim- denne 6 bongu, kdyz nepocitam vikend... bohuzel diky rn

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Myslím, že na těchto stránkách nepovažujeme takové problémy za malicherné. Psychická závislost na marihuaně se rozvinout může - patří sice k drogám s relativně nízkým potenciálem vyvolat závislost, ale to neznamená, že v případě každodenního intenzivního užívání k tomu nemůže dojít. Fyzické stavy při abstinenci, které popisujete, jsou spíše psychosomatického charakteru a nemají projevy, které by se daly nazvat fyzickou závislostí v tom pravém slova smyslu. Poruchy spánky, výkyvy nálad, podrážděnost a nervozita jsou psychické stavy, které souvisí i s tím tělesným prožíváním, a jsou popisované při vysazení konopných drog po intenzivním užívání docela často. Abych Vás uklidnila, jsou to stavy přechodné a obyčejně se zmírní až vymizí úplně, v půrběhu několika dní až týdnů abstinence. To, čemu říkáte schizofrenie, souvisí s přechodem z jednoho modu vnímání do druhého - z chronické intoxikace do stavu bez drogy. Konopné drogy se nikoli jen tak řadí mezi drogy s halucinogenním účinkem - pokud je užíváte pravidelně a intenzivně, tak se přizpůsobit reálnému světu a uvažování může být náročné. Pokud byste trpěl schizofrenií, tak byste nedal dohromady ani tento dotaz - realita by se Vám rozpadla úplně. Napadá mě, že by možná nebylo od věci si o tom popovídat s někým z odborníků osobně. Když byste mi napsal odkud jste, kolik je Vám let a jak dlouho takto intenzivně marihuanu kouříte, tak bych Vám mohla někoho z kolegů doporučit. Zatím přeji hodně štěstí.