Kontakt
Jakým způsobem začít řešit situaci, kdy jsem zjistila, že manžel cca 2 měsíce užívá pervitin. Dle mého subjektivního názoru má halucinace, celou noc volá na nějaké lidi at jdou dovnit do domu, otvírá okna a dveře a celou noc např. 20 x jde v pyžamu ven (do vesnice) a hledá domnělé lidi, myslí si, že mám policie odposlouchává telefony a všechny hovory a že nám instaluje výbušniny do oken. Já jsem v 7 měsíci a celou noc kvůli tomu nemohu spát - mám o něj strach nevím jak se zachovat, čekám, že účinky drogy odezní, ale je to dlouhá doba. Dnes to bylo obzvlášt silné, poprvé sem měla strach, že mi ublíží - je agresivní a mám strach, že někoho na ulici obviní ze svých bludů atd. Bohužel musím pracovat, nemohu si dovolit schánět mu doktora v dopoledních hodinách, vždy potřebuji pomoc při těch jeho stavech. On se pak dušuje, že už si drogu nikdy neveme, ale za týden to udělá znovu. Mám strach, nevím jak dál. Děkuji za rychlou odpověď, zda je situace vážná nebo ne. Nechci se obracet na rodinu, nemohu od něj odejít mách strach, že to sama nezvládnu a že si ublíží, popř. že opravdu propadne schizofrenii či zapadne do koloběhu závislosti na drogách. Chtěla bych mu pomoci.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, To, co popisujete bývá jeden z možných průvodních jevů intoxikace, který ve většině případů zmizí, když vyprchá účinek drogy. Ale je možné, že se Váš manžel jednou z tohoto stavu tak úplně nevzpamatuje. Zcela reálné je i to, že Vás v takovémto stavu napadne a ublíží Vám, Vašemu dítěti, sobě nebo někomu v okolí. V takové situaci Vám nezbyde než volat policii a záchranku. Na takovýhle problém byste neměla být sama. Píšete, že jste v sedmém měsíci těhotenství a věřím, že o to složitější to pro Vás je. Nicméně máte teď zodpovědnost nejen za sebe, ale i za dítě. Chápu, že chcete pomoct manželovi, ale na to musíte být v pořádku a odpočatá i Vy sama. Zkuste taky trochu myslet na sebe a nebojte se obrátit na nějakou pomoc ve Vašem okolí. Netrapte se teď tím, že nemůžete sehnat pro manžela doktora. Místo toho se zkuste zajít poradit s odborníkem, co dál. Když byste napsala, odkud jste, mohla bych Vám poslat kontakt na nějakou organizaci ve Vašem okolí. S pozdravem, Gabriela Koryntová.