Pervitin
Veronika
Prosím i pomoc.Můj sedmnáctiletý syn šňupe pervitin.Měl ho prý jen 3x a už ho nikdy nevezme, ale já mu nevěřím.Na otázku proč ho vzal, odpověděl, že to chtěl jen zkusit a že to nic neznamená, že nevím, co to je, že jsem to nikdy nezkusila, tak o tom nemohu mluvit.Spousta lidí ho šňupe a rodiče o tom ani neví, že mohu být ráda, že mi to vysvětlil a řekl mi o tom.Potřebuji na něho nějak působit, aby se nestal úplně závislým.Moc děkuji za pomoc.

Odpověděl: Jakub Minařík
Pokud váš syn měl pervitin skutečně jen 3x a jednalo se o jednorázové experimenty, je situace celkem příznivá, na straně druhé - může celkem snadno dojít k tomu, že bude v užívání pokračovat. Po 3 užitích pervitinu se rozhodně nejedná o závislost, měl by tedy přestat bez výraznějších obtíží. Je však také možné, že syn pervitin užívá již delší dobu a vysvětlení že se jednalo jen o jednorázové experimenty zvolil proto, aby vám "neublížil". Pokud jste si v poslední době všimla podivných věcí: - opakovaných epizod nechutenství následovaných vlčím hladem - nápadné hubnutí (klidně několik kg během měsíce), - nápadné aktivity v noci (pervitin je silné psychostimulans, zbavuje člověka únavy a potřeby spát), následované nápadně hlubokým s dlouhým spánkem (po odeznění efektu nastává stav vyčerpání), - selhávání v povinnostech a ve škole. Tak to jsou to varovné příznaky užívání pervitinu a naznačují, že problém je hlubší. Bylo by pak moudré se zajít někam poradit co dál. Každopádně celkem dobrá intervence je tlačit syna k lepšímu fungování. Tedy zaměstnat je doma, nenápadně sledovat, zda chodí do školy, naložit mu i další, běžné aktivity (může prát, uklízet, ...). Protože člověk, který bere drogy je dospělý a je dobré se k němu tak chovat. Musí se umět o sebe postarat. Navíc - zvýšenou zátěž nelze zvládnout paraelně s užíváním drog. Tedy zbytečně nepanikařte, naděláte tím více škody než užitku. Je třeba zachovat chladnou hlavu a být trpělivá. Pokud byste potřebovala s někým promluvit - napište odkud jste a my se vám pokusíme vyhledat nějaký vhodný kontakt. držíme palce a napište, jak to dopadlo. P.s. A nemáte zač. :-)