jeste jeden dotaz
feta
no jo,to je docela mozny,ja jsem presne ty makovy buchty mela ale asi 3 dny pred testy-udrzi se to tak dlouho?ted mi ale stejne nikdo neveri ani mama..to me muzou zavrit na protidrogovou lecbu a to za makove buchty....vzdyt se to musi dat nejak dokazat,jenze jak?dekuju jeste jednou.

Odpověděl:
Dobrý den, běžně dostupné testy, které se provádějí z moči, nemají stoprocentní spolehlivost, je tedy možné, že i větší množství máku mohlo výsledek ovlivnit. V případě falešně pozitivního testu (tzn. když testovaný užití drogy popírá) je třeba provést tzv. konfirmační test v toxikologické laboratoři, kde jsou schopni mimo jiné i rozlišit, zda pozitivitu způsobil heroin nebo makové buchty. Nicméně takovýto test už je finančně poněkud nákladnější záležitost. V Praze sídlí Toxikologická laboratoř v ulici Na Bojišti 3, (tel. ústředna 224 961 111). Pokud nejste z Prahy, určitě by vám tady byli schopni poradit laboratoř ve vašem regionu. Z vašich dotazů nějak nevyplývá kam a proč na testy docházíte. Ale nepřijde mi pravděpodobné, aby vás kdokoli kvůli jednomu pozitivnímu testu nechal "zavřít na protidrogovou léčbu". Chápu, že je to mrzutá situace, pokud vám nikdo nevěří, ale možná, když byste se nebránila dalšímu přetestování, (a dala si pozor na ty makové buchty:-) a výsledky by byly negativní, mohlo by to snad vaše okolí přesvědčit, že jste v tom byla tentokrát nevinně. Kdyby něco, tak ještě napište. Ať se daří:-) Jana Marečková