d:-)
Gagina
Předem srdečně zdrawím a chci dodat, že si myslím, že je welmi dobré, že takowé stránky existují. Vážím si lidí, kteří mají w tomto směru zájem se jakkoli angažowat. Já sama jsem si waší internetowé adresy wšimla w jednom nejmenowaném časopisu. Sama jsem občasnou užiwatelkou drog a tak jsem si řekla, proč ji nenawštíwit. Nemám wysloweně konkrétní dotaz, ale moje záwislost mě trápí. Já sama jí cítím, jako dlouhodobý a postupně wywíjející se příběh. Wím, že by bylo zřejmě mnohem lepší promluwit si s nějakým odborníkem osobně, na to jsem asi až příliš pohodlná. Kdyby to probíhalo třeba tak, že bych si s tím poradcem zašla někam na colu a powídala mu o swém příběhu, pocitech, záwislosti w nějakém přijemném prostředí. Neumím si předstawit, že sedím w nějakém K-centru a probíhá to formálně. Už od puberty jsem byla takowý ten experimentátor se wším možným. Mám skwělou rodinu, mám spousty lásky. Myslím, že to člowěk w sobě zkrátka musí mít, tu zwídawost. Zkoušela jsem marihuanu, na party extase, tripy, želatiny a perwitin. Bohužel jsem práwě nejwíce přilnula k perwitinu. Před dwěma lety jsem se seznámila s jedním wařičem a zamilowala jsem se do něho, co by 16-letá díwka. Byla jsem jeho milenka, dealerka a žila tak necelé dwa roky s iluzí, že mu na mě záleží. Nenabýdl mi piko, jako prwní. Měla jsem ho ale stále weliké množstwí, obchodowala jsem s ním a žila jeho žiwotem. Rok jsem šňupala. Po roce jsem si zkusila píchnout a myslím, že na jednu stránku to bylo i dobře. Ten spád problémů a wšeho co k tomu patří byl s tou jehlou mnohem rychlejší. Mamka si wšeho wšimla, já jí wšechno přiznala a když zawřeli mého býwalého přítele do wězení a já sama chodila k wýslechům bylo jasné, že musím přestat. Přestala jsem dobrowolně. nemusím říkat, že to nebylo jednoduché období. Začala jsem chodit na polikliniku k jednomu psychologowi a nejen kwůli drogám. Bohužel nebyl na to specializowaný, tak si myslím, že kolikrát ani newěděl o čem mluwím. Začala jsem opět chodit do školy a zatím se držím, ne tak úplně. Jednou za čas se zawřu s jedním býwalím kamarádem a píchnu si. Beru to jako takowé swoje tajemstwí. Druhý den se wyspím a žiju dál normal žiwot. Nikdo to newí. Je to tak jednou za měsíc. Jinak nic jiného nedělám, nehulím, občas si dám skleničku wínka a jsem kuřačka, ale jak říkám žiju normla. Ipřesto se té drogy bojím, mám z ní respekt a už to že jsem neodolala swědčí o mojí záwislosti. Nejsem hloupý člowěk a wšechno co to obnáší si dobře uwědomuji, přemýšlím dopředu atd. Ani newím, co čekám že mi napíšete. Třeba se budu cítit líp. Wím, že jsem zlobiwá holčička a samotnou mě to sere(promintě za wulgarismi)...jen bych si ewentulně přála předejít něčemu mnohem horšímu, než co se mi stalo a chtěla radu, jak poradit sama sobě. Děkuji a přeji spousty slunečných dnů...........

Odpověděl:
Zdravím, píšeš, že nemáš ráda formální kontakty, a tak se doufám neurazíš, když Ti nabídnu tykání. Máš za sebou hodně práce, ale stále se pohybuješ na hraně. Příležitostné užívání se může velmi snadno zvrhnout zpátky a to by byla velká škoda. (Asi to sama tušíš.) Proto si myslím, že by Ti ambulantní kontakt s někým, kdo rozumí této problematice neuškodil. Kontaktní centrum ale nejspíš nebude to pravé místo, protože dlouhodobě pracuje pouze s uživateli drog. Těm, kteří se rozhodnou přestat, jenom zprostředkovává další služby, a to bychom mohli prostřednictvím poradny zvládnout taky :) Pokud jsi z Prahy nebo okolí, uměl bych si představit, že bys docházela k nám do Doléčovacího centra SANANIM nebo do Denního stacionáře SANANIM. Na konkrétní podobě kontaktů bychom se domluvili během vstupního pohovoru. Pokud máš zájem, můžeme se domluvit přes poradnu nebo zavolej na 251 614 070. Pokud jsi zdaleka a rozhodneš se pro vyhledávání podobného zařízení ve své oblasti, hledej na www.drogy-info.cz na mapě pomoci v sekci následná péče a doléčování nebo napiš odkud jsi a zkusíme něco sehnat. Tak se drž a ozvi se. TN Jo, děkujeme za pochvalu!