drogy
Jindřiška
Moc vás všechny zdravím.Psala jsem do poradny v září a velice my to pomohlo.A potvrdilo co jsem u mého syna předpokládala.Sehnala jsem si ty testy a test na marihuanu mi ukazal pozitivní.tak jsem to se synem probrala a on my tvrdil že to kouřil na zabavě ale neudal od koho to dostal.Nevím však jak to dlouho v těle vydrží.chtěla bych test opakovat tak za 5týdnů,ale nevím co potom udělat.snažím se ho sledovat i kontrolovat a na těle jsem zatím žadné naznaky nenašla.Nevím jestli to trochu nepřehaním klukovi je 16let.Ale chci to mít pod kontrolou a doufam že to zvladnu.našla jsem si nějakou literaturu,taky jsem myslela na nějaké přednášky atd.ale nevím kde se obratit-možna by pomohla i poradna.moc děkuji a těším se na odpověd.Vaše poradna my pomáhá.děkuji Jindřiška.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Máte teď potvrzeno, že Váš syn někdy v nedávné minulosti marihuanu kouřil. Marihuana se dá detekovat do 30 dní od posledního užití, v případě, že se nejedná o dlouhodobé, pravidelné a intenzivní užívání, tak tato doba bývá spíše ještě kratší. Pokud zopakujete test za pět týdnu, tak si zřejmě ověříte, zda syn od posledního testu drogu užil nebo ne. Víc Vám to neřekne. Takže je potřeba si rozmyslet, co budete dělat v případě, že test bude opět pozitivní. Nechci marihuanu nijak bagatelizovat, ale patří mezi drogy s relativně nízkými riziky ve srovnání s jinými drogami včetně alkoholu. Na těle nejspíš žádné příznaky nenajdete - marihuana se kouří, žádná její forma se neužívá injekčně, a nezpůsobuje žádné závažné fyzické problémy, které by se mohly takto viditelně projevit. Takže nepanikařte. Chápu, že chcete mít situaci pod kontrolou, jen bych Vás chtěla uklidnit, že situace není tak dramatická a že není pravděpodobné, že by se synovi mohlo stát něco velmi závažného. To, že jste si pořídila potřebnou literaturu je dobře, alespoň získáte potřebné informace a budete se v tom lépe orientovat - také získáte protiargumenty při případných hovorech se synem. Mohla bych Vám doporučit kontaktu na nějakou poradnu, kam byste se mohla obrátit - když mi napíšete, odkud jste. Zatím přeji hodně štěstí.