Nevín co dál
Jana
Mám důvodné podezření, že můj syn fetuje. nevím o jakou látku jde a jak dalece je závislý.ale ztrácejí se peníze, on sám nepopírá, že bere, ale není ochotoen komunikovat s námi, abychom mu mohli pomoci.prý si to vyřeší sám a s námi rodiči bude mluvit o svém problému až bude chtít, teď se mu nechce.Neustále mění svá rozhodnutí a já nevím co dál. Poraďte prosím. Jana

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, Jano, píšete, že Váš syn bere drogy, nehodlá se s Vámi o tom moc bavit a k tomu doma krade. Možná je jedno, o jakou látku jde, nebo jak dalece je závislý. Rozhodně však porušuje to, na čem se domluvíte, případně se s Vámi domluvit odmítá. Jen si říkám, co se asi bude muset stát, abyste si řekla, že takhle už to dál nejde. Jakékoli domlouvání má smysl jen tehdy, když budete dohody důsledně dodržovat, takže poruší-li ji, bude následovat "sankce", na které jste se domluvili (nebude-li se chtít domlouvat, můžete mu to prostě oznámit). Věřte tomu, že nejste jediná, kdo podobný problém řeší. Nevím, jestli jste na to všechno sama, nebo máte někoho, komu se můžete svěřit. Určitě by ale nebylo na škodu, promluvit si s odborníkem. Přemýšlela jste třeba o tom, že byste se zašla někam poradit? Kdybyste napsala, odkud jste, našla bych Vám kontakt na nějaké zařízení ve Vašem okolí. S pozdravem, Gabriela Koryntová.