Alkohol
xxx
Mám asi problém s pitím. Jak se dá určit, od kdy je to problém? Piju, většinou sama, téměř každý den večer. Když mám nějaký jiný program, už se těším, až budu zase doma a budu se moct opít. Nepiju "do mrtva", jen kvůli náladě, kvůli odstranění napětí apod. Líbí se mi ten pocit, když jsem opilá, je mi pak všechno jedno. Když se někdy snažím nepít, dá se to vydržet ale myslím jen na to. Když mám ale nějaký jiný program (třeba dovolenou v místě, kde nejsou hospody) nemám žádný absťák... Tak nevím, jestli už je to na nějakou odbornou pomoc (abych neotravovala s hloupostma), nebo jestli se mám prostě snažit. Je mi 30, žiju sama, jsem z Brna. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, rozhodně neotravujete s hloupostma. Pití začíná být problém v momentě, kdy ho tak začnete Vy nebo okolí vnímat. Směrodatné je, že Vám to zřejmě už úplně nevyhovuje, když máte potřebu se o tom radit. Není asi úplně v pořádku opíjet se denně a těšit se jen na pití, ale to se takhle na dálku těžko posuzuje. Vypadá to však, že začínáte být zlehka otrokem Vašeho pití. Myslím, že by bylo dobré především přemýšlet, co je to, co "mi je pak jedno", čemu se pitím vyhýbáte a jak by se to dalo řešit jinak. Nejspíš byste pak zjistila, že už tolik pít nepotřebujete. Zkuste se nad tím zamyslet a upřímně si říct, před čím k alkoholu utíkáte, co Vám dává, ale také co Vám bere a hlavně bude brát v budoucnu, jestli se něco nezmění...pak si asi sama odpovíte, jak je to s Vaším pitím vážné a snad se odhodláte ke změně.