To Be or Not to Be
fishtamin
Nebudu otálet a napíšu to hned zkraje - pervitin JE VELKÝ svinstvo! Nejen to.. podle mě je to vážně problém, skoro se mi zdá až průser, do kterýho se neomylně řítí každý, kdo je rozhodnutý dát si "ještě jednou", rsp. si neřekne "už nikdy". Ten háček spočívá v tom, že každý kdo začne (včetně mě) si myslí, že užívání má hranici, kterou poznáš, až k ní dorazíš - a že pak prostě přestaneš. ALE TO NEFUNGUJE! Protože piko před Tebou tuhle hranici zprvu "jen" posouvá, oddaluje, odkládá na později až ji nakonec úplně zboří - říkáš si: Jsem v pohodě .. Dám si vyjímečně .. Je to zvláštní příležitost .. Je to fajn, muzika, zábava .. Jsem v prima partě .. Jsem "free" atd. Jenže postupem času už to přestaneš rozlišovat. Jestli je pátek, sobota nebo třeba úterý. Kdy je a není ta "vyjímečná" chvíle a to se právě uživatel (já, Ty, kdokoli kdo experimentuje ..) ocitá na začátku závislosti. Lidí který to nerozliší, nevidí změnu (člověk se mění vně ale především uvnitř) je velká většina. Piko zabíjí ducha. Zabíjí představivost, snění, víru (v sebe, svět, zítřek, cokoli). A konečně pervitin zabíjí i fyzicky.. možná ne přímo, ale způsob distribuce, neznámý příměsy, aplikace, to všechno jsou rizikový faktory, který můžou člověka zlikvidovat. Jsem ráda, že o tom dokážu takhle psát - neberu teď tři týdny (předtím cca6měsíců téměř denně nosem) a už si začínám lecos uvědomovat, dost věcí mi dochází. Jsem rozhodnutá už NIKDY si nenarovnat další sky-line. Žádný čaarování, žádný pervitin. Je to humus, chemka, která mění můj/Tvůj pohled na Svět, hodnoty, názory, zájmy.. vytěsňuje a zabírá jejich místo. Speed je jako takový "žolík" který můžeš dosadit na libovolné prázdné místo ve svém životě a nějakou dobu se radovat, bavit tím, jak to všechno pěkně funguje. Ale bohužel moje zkušenost je ta, že (promiň, teď ho budu personifikovat) piko má tendenci "zabírat další území", zaujímat stále výsadnější postavení. Je jako cizopasník-parazit, něco jako klíště, který se tě přichytí a když si ho nevšimneš tak saje a saje a saje.. a odsává z tebe to, co je Ti vlastní - svobodu, vůli, sny, radost, lásku,.. všechno tohle gumuje a nenabízí nic nového, jen samo sebe. To tě může na chvíli zmást, může se ti to líbit. Dokážeš si představit, že bys hrála karty a držela v ruce samý žolíky? A ti ostatní taky? Nuda ne.. "JOKER" je karta, která dokáže nahradit/simulovat chybějící článek - ale přesto jím není, nikdy se jím nestane. V okamžiku, kdy není nic než žolík už jeho "kouzelná" moc ztratila význam. Piko je možná určitý zajímavý pojítko mezi kameny, ze kterých se skládá náš život, ale nikdy nedokáže bý kamenem samotným. A konečně, když se navrší ty balvany "v množství větším než malém" celá perníková věž se nekontrolovatelně zhroutí - a přesto se tolik lidí snaží si dokázat, že to jde zvládat, mít pod kontrolou. Ne. Piko je svinstvo. A jediný způsob jak žít s pervitinem je NEBRAT HO! Myslím, že to už stačí.. Co si o tom myslíš? Měj pěkný den * fiSh WORLD IS BEUATIFUL ! I LIKE IT :)

Odpověděl:
Zdravím, předpokládám, že Váš "dotaz" byl adresován Báře Orlíkové. Ta je ale momentálně mimo republiku a tak si na něj dovoluji odpovědět já. Dělám to jednak proto, že mě Váš popis vzniku závislosti na perníku dost zaujal a myslím si, že jste to popsala naprosto přesně. Hlavní důvod je ale ten, že Vám chci nabídnout konzultaci u nás v Doléčovacím centru, kde se specializujeme mj. na podpůrný kontakt pro klienty, kteří se rozhodli abstinovat a potřebují získat jistotu. O konkrétní podobě tohoto kontaktu se můžeme pobavit na vstupním pohovoru. Pokud o něj budete mít zájem, zavolejte mi na 251 614 070. Na www.sananim.cz o nás najdete víc informací. Hodně štěstí a držte se. TN PS.: Nabízíme bezpečnějsí prostředí než zařízení, které jste zmiňovala ve skryté poznámce. To je určeno pro jiný typ klientů, respektive pro klienty, kteří jsou v jiné fázi než vy :-)