........
.............
Dobrý den, Vím,že můj "problém" je maličkostí,ale trápí mě to.posledních půl roku sem si našla přátelé ve vedlejším mětě......skoro obden tam jezdím ale mám pocit,že je v té partě nějaký problém jeden kluk tam fetuje...u sebe běžně nosí lžičku,drogy...no prostě nadobíčko.......jenomže tam je jeden kluk s kterým nejsme jen přátelé a já mam hrozný strach že taky fetuje...........ríká že by si nikdy nepísch ale to říká snad každy.......narkomanům se snaží vyhejbat jenomže někdy řekne věty které mě přesvědčují o opaku....hulit trávu hulí každej den........vím že asi nechápete proč vám to píši ale ráda bych jestli by ste mi nemohli nějak poradit jak se ho zeptat jestli fetuje nebo ne tak aby mi odpověděl pravdu....nebo jak to můžu zjistit. předem děkuji a omlouvám se že vás zatěžuji takovou malicherností

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, děkuji za dotaz. Těžko říct, jak by se měl člověk zeptat, aby se dověděl pravdu o tom, jestli druhý fetuje nebo ne. Bohužel to bude vždycky záležet na Vás a Vašem "kamarádovi". Ono při takové otázce hrají roli věci jako je láska, touha druhého nezklamat, neztratit apod. Co bych Vám tedy mohla poradit? Zkuste si pročíst nějaké věci o droze, o které si myslíte, že se vykytuje v té partě. Kdyby to byl pervitin, pak máte relativně velkou šanci odhadnout, jestli "kamarád" bere, podle jeho choování. Účinek pervitinu je totiž hodně odlišný od účinků marihuany a vzhledem k omu, že "kamarád" hulí každý den, dalo by se to možná poznat podle jeho chování. K celé Vaší situaci mě napadá ještě pár otázek k zamyšlení: Co budete dělat, když byste zjistila, že "kamarád" taky bere? A co, když zjistíte opak? Z čeho všeho vlastně pramení Vaše obavy, jestli bere? I marihuana je droga. Je sice pravda, že ne každý, kdo hulí, musí začít brát i další tzv. "tvrdé" drogy, ale tím, že už v partě takovéhle drogy jsou, se to riziko samozřejmě zvětšuje. Hulení tolerujete. Přitom i to má svá nemalá rizika. Určitě Vás nechci těmito dotazy nijak poučovat. To, že jste se k nám sama napsala svědčí o tom, že minimálně poslední dobou o podobných věcech stejně přemýšlíte. Mějte se a kdybyste se chtěla znovu ozvat, nebo dát vědět, jak se věci mají, budu ráda. S pozdravem, Gabriela Koryntová.