pije tajně dopoledne a myslí si že to na ní není poznat
Sára
Dobrý den, vím že má sestra tajně pije a bojím se o to aby se z ní nestala silná alkoholička.Když jdeme někam spolu, tak pije naprosto stejně jako já,čeká až dopiju a společně si objednáme ani se neopije,tak začnu být klidná ,ale na druhý nebo třetí den zjistím,že pije tajně někdy se až opije.Mnohokrát jsem si s ní o tom promlouvala, naposledy mi slíbila, že se to nebude opakovat a včera jsem z ní opět cítila alkohol.Chtěla bych jí pomoct, ale nevím jak.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, z Vašeho dotazu si neumím udělat přesnou představu o tom, jak moc sestra pije, nebo pila v minulosti. Také jsem nepochopila, jak velké z toho má problémy. Ani co to znamená, že měla v minulosti problémy s pivem. Nevím, jestli se někdy léčila z alkoholismu, nebo jestli Vy máte velmi radikální negativní přístup k pití alkoholu. Tahle nedorozumění ale k písemnému kontaktu, který naše poradna nabízí, tak trochu patří. Píšete, že nejste ráda, když sestra pije, bojíte se o ni a chtěla byste jí pomoct. Vypadá to tak, že Vy jste ten, kdo vidí nějaký problém, a na sestru naléhá, aby s pitím přestala. Sestra své pití jako problém nebere a tak ho také neřeší. Nevím, jak se podařilo to, že před 9 lety po hádce s Vámi pít přestala, ani nevím, proč se k pití opět vrací. Možností je asi spousta. Snad by tedy nebylo na škodu si se sestrou najít čas a společně si o tom, jak se cítíte a jak celou situaci vnímáte Vy, pobavit. Bez výčitek, vydírání, naléhání a domlouvání. Pro začátek by asi stačilo zkusit se dovědět o jejím pití o něco víc. A jestli to nepůjde, zkuste se domluvit na tom, že byste někam zašli společně. Nebo už jste někde byly? S pozdravem, Gabriela Koryntová.