Prosím,pomozte nám!!
nicky3
Moje sestra už dlouho bere pervitin.Na výšku 165cm váží 42 kg.Je jí už přes 18 a tak jí do naké léčebny nemůžeme zavřít.Jen kdyby chtěla a v tom je ten háček.Má přítele a je na něm hrozně fixovaná.On taky bere pervitin a možná i něco jiného.Když jednou za čas přijede k nám domů pořád mu píše a chce je jet rychle za ním.Sestra nám hrozně moc lže a to trápí hlavně mamku.Už neví co má dělat.Chtěla bych vás požádat o radu.Co máme dělat?Neexistuje něco čím bychom jí přinutili aby se šla léčit?Nebo naké zazračné řeči,které by jí pomohli si uvědomit co vlastně ted má?Co dokázala?Předem děkuji za odpověd.Novotna

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, chápu, že Vás situace Vaší sestry trápí, i to, že Vám vadí, že lže. Ale žádné "zázračné řeči" na tohle moc neexistují. Vaší sestře je 18 let a je tedy plnoletá a sama se může rozhodnout, jestli bude nebo nebude brát drogy. V podstatě je to jenom její věc. Stejně tak je jen její věc, s kým chodí. Píšete, že nevíte, co máte dělat. Já toho vím v tuhle chvíli asi příliš málo na to, abych Vám mohla radit. V tuhle chvíli mě napadá snad jen to, že se můžete pokusit domluvit na tom, za jakých okolností může jezdit sestra k Vám domů. Když se na nějakých těch pravidlech domluvíte, pak byste je ale měli důsledně dodržovat. Krom toho všeho byste si mohli také zkusit udělat čas a v klidu si promluvit. Vysvětlit sestře jak moc Vás tahle situace trápí a jak moc Vám na ni záleží. Nic jiného mě nenapadá. Kdybyste si ale chtěli promluvit osobně s nějakým odborníkem ve Vašem okolí, což by bylo rozumné, napište odkud jste a pokusíme se něco vymyslet. S pozdravem, Gabriela Koryntová.