Jak mám pomoci manželce?
Libor
Myslím si, že moje manželka začíná mít problém s pitím alkoholu. Příznaky: 1. Když ve společnosti vypije větší množství, ztratí hranici, kdy přestat. Přestává kontrolovat své chování, začne obtěžovat okolí s myšlenkou, že je hvězda společnosti. Na mou snahu o ukončení pití reaguje podrážděně, že toho moc nevypila, že není opilá a pod. 2. veškeré problémy z práce se doma snaží rozptýlit sklenkou. 3. Mou snahu o nějaké řešení odmítá se slovy, že není žádný alkoholik a že není o čem se bavit. Zmínku o odborné pomoci ihned odmítá. Pokus většinou končí hádkou. 4. Veškeré způsoby trávení volného času eliminovala na ty, kde je možno se napít. Na ostatní je prý z práce příliš unavená. Poraďte prosím, jak jí mohu pomoci.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, pokud si manželka nechce problém připustit, bude to dost těžké. Jestli se nechce bavit o sobě a jejím problému, bavte se s ní tedy o Vás a o tom, jak Vám to vadí, jak se cítíte, když vedle ní stojíte ve společnosti a ona se chová nepatřičně, apod. Bylo by také dobré jí nepodporovat tím, že s ní budete sdílet alkoholovou zábavu. Když ona půjde do společnosti, nechte jí tam jít samotnou a sám si najděte jinou zábavu, např. sport, aby viděla, že to jde i jinak. Nepijte s ní doma a alkohol domů nekupujte...já vím, že Vás to bude také omezovat, ale je třeba, aby viděla, že své výtky myslíte vážně. Nebavte se o problému alkohol, ale o tom, co to dělá mezi vámi dvěma, jak se váš vztah mění.