Hepatitida c
Sylva
Dobrý den, můj přítel a zároveň spolubydlící zjistil,že má céčko(ne dlouho)...já jdu v úterý na testy a mám strach,moc velkej...nikdy jsem si od něj nádobíčko nepůjčovala,mám všechno svoje...je velká pravděpodobnost,že bych se nakazila pohl.stykem?Na netu uvádí,že ta pravděpodobnost je hodně nízká...A když nakažená nebudu..co dál?přece ho nemůžu vyhodit z bytu kvůli jeho nemoci..s tim klukem jsem vyrůstala,známe se už pěknou řadu let,moc mi na něm záleží...

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, přenos hepatitidy C pohlavním stykem je rozhodně méně pravděpodobný než přes nádobíčko, ale není to nemožné, takže rozhodně si dojděte na testy jednak teď a ještě i půl roku po vašem posledním nechráněném styku. Testy na béčko má negativní? Tam je totiž pravděpodobnost mnohem vyšší. A co dál...pokud jste partneři a nechcete se s ním rozcházet, hlídejte si dál svoje jehly a nádobíčko a dodržujte pravidla bezpečného sexu, tzn. s kondomem. Pak byste se od něj neměla nakazit. Jen společným bydlením to rozhodně nejde, to nemusíte mít strach.