Co s dědou?
Dorien
Dobrý den, prosím o pomoc s naším dědou, který je šílený alkoholik a každý den chodí opilý a vyhrožuje celé rodině, že nás vyhodí do vzduchu. Babičce neustále nadáva za to co udělal on blbě. Celá rodina jsme z něj psychicky na dně. Do léčebny, ale nechce a k tomu se přece potřebuje jeho podpis. Už jsme se obráceli i na linku bezpečí. ale tam moc neporadili, jen že máme zavolat záchytku...ale to by jsme prý museli uhradit my. Prosím o pomoc. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den, Dorien, jsem ráda, že jste se rozhodla napsat k nám do poradny. Píšete, že dědeček je alkoholik, pije každý den a když je opilý vyhrožuje, že vyhodí barák do povětří a navíc nadává babičce. Rozumím tomu, že jste z toho všichni psychicky na dně. Musí to bý t opravdu hodně vyčerpávající. Dokonce jste volali na linku bezpečí, ale poradili Vám zavolat záchytku, kterou byste prý museli uhradit. Abych pravdu řekla, nevím, jak je to s tou úhradou za záchytku. Bylo by asi dobré si tam zavolat a zeptat se. Nicméně říkám si, že v případě, když Vás bude skutečně dědeček ohrožovat na životě, můžete v každém případě zavolat policii. Nevím, o kom všem mluvíte, když říkáte "celá rodina". Ale napadá mě, jestli byste se nechtěli společně sejít a domluvit se na tom, co dělat. Možná by nebylo špatné, kdybyste se v tuhle chvíli zašli někam poradit a pak se dohodli na jednotném postupu a pravidlech, která pak budete důsledně všichni dodržovat. Vím, že jsem Vám asi neřekla nic nového, ale kdybyste potřebovali nějaký kontakt na poradnu ve vašem okolí, napište. S pozdravem, Gabriela Koryntová.