kouření marihuany
Pája
Synovi je 20 let, bydlíme spolu sami. Letos bude maturovat na nástavbovém studiu. Syn chodí 2x týdně do posilovny, o víkendech má brigády, doma pomáhá. v tomhle směru nemáme zvláštní problémy, ale už delší dobu vím, že kouří trávu. Není to pravidelně, ale přesto se bojím, kam by to mohlo pokračovat. Syn zatím není přístupný mým domluvám, proč by toho měl nechat, argumentuje tím, že já kouřím (asi 4-5 cigaret denně) a že jsem vlastně závislá a nikotinu. Nevím, jak mám postupovat a jaký mám zvolit přístup k synovi. Nevěřím, že by přešel na jiné drogy, ale nikdy si nemůžu být jistá a potřebuji poradit, jak tenhle problém řešit. Měla bych někam zajít napřed sama a poradit se?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, proč ne, myslím, že je dobrý nápad zajít se poradit, jak se synem komunikovat. On má asi pravdu, že Vaše obliba nikotinu je přibližně stejná závislost, výhoda je v tom, že je legální. Vy máte zase pravdu ve svých obavách, aby se to náhodou nějak nezvrtlo. Myslím, že je třeba najít nějakou společnou řeč. Možná, pokud jak sama píšete, jinak funguje naprosto bez problémů, nedělat z občasného kouření marihuany obrovského strašáka, ale ptát se ho na jeho názory, na to, proč ji potřebuje, co mu dává, jaká rizika v tom vidí. Bavit se s ním otevřeně, bez přílišného "domlouvání", protože to ho nutí se bránit a pak se s Vámi o tom nebude chtít bavit. Zkuste zajít někam se poradit, zjistit si o marihuaně co potřebujete a pak vyzkoušet trochu jiný přístup k synovi. Neříkám zrovna, že přestane marihuanu kouřit (i když časem určitě taky ano), ale třeba si budete víc rozumět a Vy budete klidnější a on otevřenější. Pokud byste potřebovala nějaký kontakt, dejte vědět, kde by to mělo být.