léčba?
rasken
Dobrý den můj 15 letý bratr od 10 let kouří cigarety od 12 marihuanu a poslední 2 roky bere i pervitin matka chodila do poradny pro drogově závislé kde radily testy z moče atd pokaždé byli pozityvní a navrhovali ůstavní léčbu toho se matka zalekla že by ho tam ještě zkazily více že bymohl utéct atd.letos nastoupil na sou kde ho po 1 měsíci vyloučily proto že tam nechodil můj dotaz spočívá v tom má li léčebna vliv i když vlastně bratr se léčit nehodlá a zda tam mají nějaký pevný řád a k drogám se tam nedostane děkuji za odpověď .

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím Vás, Rasken, asi Vám nikdy nikdo nezaručí výsledek žádné - ani té dobrovolné - léčby. Ale máte pravdu v tom, že ze zkušeností se léčba nastoupená z donucení nejeví jako příliš úspěšná cesta k abstinenci. Navíc je pravda, že i v léčbě se někteří "zvídaví" jedinci spíše něčemu novému přiučí, než aby s drogami přestali. Léčby - obzvláště ty pobytové - mívají poměrně pevný režim a řád. Součástí toho řádu je i to, že se tam nesmí užívat žádné návykové látky. Když se něco takového zjistí (třeba namátkovými testy), bývají lidé z léčby vyloučeni. Nejspíš Vám tahle odpověď neříká nic jiného, než co už dávno víte, nebo tušíte. To,jestli by případná, i nucená, léčba Vašeho bratra, měla positivní nebo negativní dopad, nelze v tuhle chvíli říct. Navíc to ze všeho nejvíc záleží na Vašem bratrovi. Když bude chtít drogy brát, nezastaví ho v tom žádný režim nebo mříže léčebny. Na druhou stranu jistě existují i případy, kdy to, že rodiče "násilím" dali dítě do léčby, vedlo k abstinenci a zlepšení situace. Nevím, kam přesně Vaše maminka docházela. Doufám, že jí tam radili i jiné věci, než jen testování na přítomnost drog. Určitě bych mamince, (nebo i Vám a ideálně i bratrovi), doporučila znovu do té poradny zajít. Drogová závislost není něco, co se vyřeší ze dne na den, a tak to chce se starat se nejen o toho, kdo bere, ale i o sebe. Stačí to takhle? Kdyby ne, ozvěte se znovu. S pozdravem, Gabriela Koryntová.