subotex
sowitek
Dobrý den,mám manžela,ten užívá 2 roky subotex 16 mg denně a píchá si to.Máme spolu zdravou,krásnou dceru.Chci aby se manžel z této závislosti dostal.Je ochoten podstoupit odvykací kůru.Chtěla bych vás poprosit o radu .Chtěl by se jít léčit do Prahy k Apolináři,tam nám řekli že musí mít zajištěnou léčebnu.Chtěla bych poradit která léč.je asi tak nejlepší a pokud to půjde ta k nějaký kontakt.Moc díky P. K.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Kontakty na léčebny najdete například na www.drogy-info.cz v kolonce Mapa první pomoci a nebo na www.drogy.net pod kolonkou "kontakty". K Apolináři ho vezmou pouze na detox a léčbu jako takovou pak musí absolvovat jinde. Bylo by skoro rozumnější, zvlášť pokud nejste z Prahy, kdyby si zajistil nástup do léčebny, kde může absolovovat i detox. Což jsou například Bohnice, psychiatrická léčebna Bílá Voda v Jeseníkách nebo léčebna Červený Dvůr u Českého Krumlova. Myslím také, že by nebylo od věci, pokud by se Váš manžel obrátil na kontaktní centrum pro uživatele drog ve vašem regionu a otázku léčby zkusil zkonzultovat s někým osobně. Já takto přes internet bohužel nedokážu posoudit, která léčba by byla nejvhodnější. Také mám pocit, že by bylo smysluplné, abyste se i Vy obrátila na odbornou pomoc - žít se závislým člověkem je velmi vyčerpávající a Vy byste také potřebovala podporu, informace o tom, jak bude léčba probíhat a jak byste měla postupovat dál. Zatím držím palce. Psychiatrická léčebna Červený Dvůr Červený Dvůr 1, Český Krumlov, 382 08 telefon: 380739131 Prim. MUDr. Jiří Dvořáček http://www.cervenydvur.cz/ Psychiatrická léčebna Bílá Voda Bílá Voda, 790 69 telefon: 584413208 MUDr. Petr Jeřábek Psychiatrická léčebna Bohnice, oddělení léčby závislostí - muži Ústavní 91, Praha 8, 181 02 telefon: 284 016 331, 284016 249 Prim. MUDr. Nešpor Karel http://www.plbohnice.cz, www.mujweb.cz/veda/nespor