Maršal Malinovsky
Jezdím často do Šumperka, daly by se ty testy udělat tady? Ještě me zajímá, jestli jsem zákonitě musel nějakou z těch nemocí, co mi hrozí, dostat; Je možné že jsem třeba i zdravý?

Odpověděl:
Dobrý den, nemusel jste se "zákonitě" nakazit. Nebyl jste si jistý, zda jehla (a stříkačka) byla už použitá, pokud ne a pokud jste nesdíleli ani jiné k aplikaci potřebné náčiní (např. lžíci apod.), můžete být klidný. Také byste se nenakazil pokud by ten s kým jste aplikoval byl zdravý. Ale jak už jsem Vám psala, předpokládá se, že každý třetí český injekční uživatel je nakažený žloutenkou typu C. Je tedy možné, že jste se nenakazil, ale je i možné že ano. Zajděte si na testy, ať můžete být klidný. V Šumperku je Kontaktní centrum, raději tam napřed zavolejte, jestli testy mají. Také je tam Poradna HIV/AIDS, tam testují na HIV určitě, na hepatitidu typu C se zkuste zeptat. Přeji hodně štěstí Kontaktní centrum pro uživatele drog, Polská 1 / 82, Šumperk, telefon: 583 212 168 Zdravotní ústav, Poradna HIV/AIDS, Jeremenkova 7, Šumperk, telefon: 583219518