PROBLEM
Dobrý večer v 7 třídě základní školy sem začal kouřit a chytnul jsem se party na přelomu 8. a 9. třídy o prázdninách sem začal hulit nejdřív o víkendech potom skoro každý den sem kombinoval sem to i s alkoholem nejčastěji víno ale i tvrdý alkohol rum vodka slivovice, fernet... to jsem ještě hrál aktivně fotbal zajímal sem se o in - line bruslení, jezdil sem ze školou na atletiku na různý závody - byl sem prostě nadaný na sport i učení by mě šlo kdybych mu věnoval víc času ale mě lákalo něco jinýho... nedostal sem se na střední na obor který sem chtěl( vypil sem potom přes litr vínka) ale vzali mě na jiný teoreticky lehčí obor, myslel sem si že všechno bude v pohodě hulil sem dál chlastal taky akorát už né tvrdej jenom vínko každej den ve škole(pokud sem nehákoval - to už sem hulil od rána, nebo kalil) sem se těšil až škola skončí a ja si budu moct dat brcko a s kamosem napul vinko nebo zajit do hospy na par pivek a jointu, prostě mě nebavilo bejt normální furt sem chtěl bejt "high" o víkendech sem si občas dával LSD vždycky půlku a jenom jednou celej - všechno bylo v pohodě smál sem se třeba 3 hodiny v kuse a nemoh sem to zastavit... -houbičky na podzim jsme jezdily sbírat na louku - jednou sem to přehnal a měl sem halucinace obraz se mi šoupal nahoru a dostran.. cítil sem se skvěle pak přišla extáze oproti lsd sem nepociťoval nejaký extra účinky taky jsem si dal jen párkrát tak 5 pilulek, pak přišel ketamin, kokain holandskej speed(amfetamin) a nakonec asi 3 krát pervitin( kombinoval jsem to s marihuanou, začal jsem bejt nervóní řešil jsem kterej stav si mám vybrat a začal prožívat deprese) do toho přišel reparát ze školy, nezvládnutá státní zkouška, přitom jsem byl vždycky kousek od cíle propad sem z 1 předmětu krerej sem měl mezi 4 - 5 pak přišly prázdniny začal sem mít deprese, pocity méněcennosti - že nic nezvládnu, všechno sem začal řešit, byl sem u všeho nervní třeba u blbýho vaření kafe, začal sem mít paranoidní stavy, treba stacilo jenom že sem si vzal černý brejle a místo toho aby byli lidi nervózní že si je můžu prohlížet tak sem byl já, že si oni myslí že sem feťák - ted uz nebylo ze sem musel bejt na kazdej akci naopak sem se akcím vyhejbal, začal jsem bejt zatáhlej ale sám ne z bandičkou lidí s kterýma bych dával tejdenní jízdy, začal jsem si vyčítat jakej sem byl, že jsem doma lhal, bral sem jim peníze, no prostě mi začalo připadat že všechno jsem dělal špatně, dostavila se nespavost, několik pokusů o sebevraždu, apatie vůči všem věcem( např.:přihlásil jsem se znovu na fotbal ale byl sem tam asi 4krát a ted uz jen pisu sms ze jsem nemocnej a tak) proste uz jsem byl jen doma spal jsem jed a kouřil, a hledal na netu co jednotlivé drogy způsobujou a přirovnával jsem to k sobě, na reparát jsem se učil měsíc dopsal jsem sešit všechno ale neudělal jsem to skoro nic jsem neřek ani nenapsal, byl jsem už i u psychologa - ten mi rek ze sem mam pravidelne ucit(moc mi nepomoh) - je taky pravda že jsem mu přiznal jen marihuanu, pak jsem byl u psychiatra předepsal mi zoloft neměl jsem však ani jednu tablektku potom co jsem si přečet vedlejší účinky... tam jsem přiznal lsd a extázi ale nic víc, sice sem se vším přestal(3 měsíce)(už jen kouřim asi 10 - 15 cigaret denně) ale furt mam problémy: nevydržim ve škole celej den, nedokážu se soustředit ve škole, zapomněl jsem věci co jsem se dřív naučil, nedokážu se přinutit k učení, vim že mam něco vyřešit ale odkládam to na dýl, ted opakuju ročník ale tak nějak tušim že to neudělam, např: zejtra máme psát a já už tu pomalu 3 hodky psu tohle.. ale na druhou stranu jsem si jistej že drog už se nedotknu, nevíte co by mi ted v mé situaci mohlo pomoct, nějaká terapie? Přemejšlej jsem i nad psychowalkmanem nad nějakejma práškama - mam přitom 100% podporu od rodičů jak finanční tak psychickou ale prostě SÁM nevim jak si mam pomoct, myslíte že mi může někdo nebo něco pomoct nebo si to můžu jít rovnou hodit - ted jsem teda na tom psychicky o něco líp už nemam paranoidní stavy, dokážu se bavit s lidma co neberou drogy a i s bejvalejma kamarádama a řikat ne, třeba když mi podavaj jointa, dokážu se opět zasmát i bez vlivu drogy, vlastně jediné co mě ted trápí je to že furt řešim svoji minulost, mírná nespavost a ulehávání do postele před den a ta škola ta mě trápí nejvíc, můžete mi něco doporučit nebo poradit.? Prominte jestli se Vám to zdá příliš obsáhlé, ale musel jsem sem napsat všechno, snad se mi uleví a snad mi nějak pomůžete..doufam....

Odpověděl:
Dobrý den, na Váš dotaz se dá těžko odpovědět tímto způsobem a troufám si tvrdit, že by Vám neuškodila dlouhodobější ambulantní péče. Pokud jste z Prahy nebo z okolí a opravdu abstinujete, bylo by dobré, kdybyste se objednal přímo v našem Doléčovacím centru, kde se můžeme domluvit na pravidelných týdenních pohovorech. Během těchto setkání můžeme trochu utřídit ten balík, který jste popsal a případně najít další odpovídající služby. Zavolejte na 251 614 070 a objednejte se na vstupní pohovor. Pokud jste ze vzdálenějších koutů republiky, pokuste se najít podobnou službu na webu www.drogy-info.cz na mapě pomoci pod heslem následná péče a doléčování. Pokud nic z toho nevyjde, ozvěte se touto formou nebo telefonicky a pokusíme se vymyslet nějaké řešení. Hezký den! TN