pomoc!
DOBRÝ DEN, JSEM MATKA 22LETÉHO SYNA, KTERÝ BERE PRAVDĚPODOBĚ PERVITIN. ODEŠEL Z DOMU, NECHCE PRACOVAT TOULÁ SE MYSLÍM ŽE KRADE. NEDÁVNO MI UKRADL MOBIL. SNAŽILA JSEM SE HO MOCKRÁT PŘESVĚTŠOVAT ABY SE LÉČIL, ALE ON JE ÚPLNĚ BEZ VŮLE. TEĎ PO TÉ KRÁDEŽI SE DLOUHO NEUKÁŽE JÁ NEVÍM KDE HO HLEDAT. ON NUTNĚ POTŘEBUJE POMOCT, ALE JÁ TO PROSTĚ SAMA NEDOKÁŽU, PŘECE NAD NÍM NEZLOMÍM HŮL. JSEM ZOUFALÁ.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že je to pro Vás velmi těžká situace. Nicméně mám pocit, že syn v tuto chvíli od Vás pomoc přijmout nedokáže a že pro něj v tuto chvíli nemůžete nic moc udělat. Vím, že si člověk připadá bezmocný a že by rád něco udělal, ale pokud si syn sám neuvědomí, že má s drogou problém a že ho užívání drog vede jenom k dalším průšvihům, tak toho bohužel moc nezmůžeme. Nemůžete abstinovat od drog za syna a nemůžete za něj rozhodnout o léčbě. Neznamená to, že nad ním zlomíte hůl, ale to, že jste vyčerpala všechny možnosti a že teď je řada na něm. Myslím, že by také nebylo od věci si o tom, co prožíváte, promluvit s někým z odborníků. Existují organizace a kolegové, kteří se zaměřují na pomoc rodičům závislých. Získala byste potřebnou podporu, informace a možná i inspiraci, jak postupovat dál a jak se situací vyrovnat. Pokud mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám někoho doporučit. Zatím držím palce.