jatra-ledviny Alcohol vs Ex
puzzle
Dobry den. Chtel jsem se zeptat, jaky rozdil z hlediska zdravi (jatra a ledviny) je mezi jednou noci na alkoholu ( cca 5-6 piv a 5-6 ,,panaku") a na extazi (1-1,5 tablety). Je u ex vetsi zatizeni techto organu nez u alkoholu? Je jasne ze zalezi na slozeni tabletky, ale zkusme pocitat s nejakou ,,prumernou" poulicni extazi :) ptam se proto, ze mam jiz delsi dobu lehce zvysene jaterni (bilirubin) a ledvinove testy. Za tu dobu jsem jiz parkrat neodolal a opil se :) nyni mne opet zacina lakat nejaka ta ex. Je jasne ze rizika jsou i u naprosto zdraveho cloveka, natozpak u cloveka se zvysenymi jat a led testy... presto mne to zajima. dekuji za odpoved PS: to co tady v poradne delate je skvela vec vazim si toho a fandim vam... :)

Odpověděl: Jakub Minařík
Víte, to je takový dotaz který čert je horší. Jestli ten s tím červeným a nebo modrým kopytem. Obé je blbě, pokud nemáte v pořádku játra tak zvláště. Alkohol je hepatotoxický a EXT může dokonce vyvolat akutní zánět a nekrozu jater. Moje doporučení je s oběma látkám vyhnout, dokud nebudete mít játra v pořádku (to je alespoň na pár měsíců, doporučuje se rok). Víte riziko je statistická záležitost, ale pokud přijdete o játra, tak to půjde do kytek velmi rychle. To je jen na pár dní. A je to blbá smrt. Tak buďte opatrný.