ssuuppii
Dobry den,chodim s klukem uz rok a pul a muj problem zpociva v tom ze on bere pernik(uz asi tak 5 let)zpocatku sem chvili brala snim ale to bylo hrozny..Chtela bych mu pomoc ale nevim jak..Nevim jak se k nemu mam chovat kdyz si da a tak..ChCi mu moc pomoc.Muzete mi poradit?DIky.S

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Chápu, že chcete příteli pomoci, ale sama víte, že jednoduchá cesta neexistuje. Především přítel musí chtít začít se situací něco dělat a musí chtít pomoc přijmout. Pokud s drogami nechce přestat, tak s tím mnoho neuděláte. Je to jen jeho rozhodnutí a jeho zodpovědnost. Myslím, že vztah s někým, kdo je závislý na drogách není zrovna ideální a že pro Vás to musí být dost zničující. Pokud přítel nechce situaci měnit, tak bych být Vámi nechala vše na něm a vzala nohy na ramena. Jinak to dopadne tak, že partner bude fetovat dál a Vy se utrápíte. Proč byste měla řešit, jak se k němu chovat, když si dá? Zvlášť když sama dobře víte, jak pervitin působí a jaké to je, takže tušíte, že s ním v takové chvíli moc rozumně a zdravě komunikovat nemůžete... Zvažte, co pro Vás ten vztah znamená a co Vám přináší. Žít v takovém vztahu obyčejně moc pozitivních věcí nepřináší a když je jeden z partnerů závislý, moc vzájemné důvěry, porozumění a společných zážitků, které by ve vztahu měly být, tam nejsou. Zatím držím palce.