máma
Dobrý dem, moje dcera byla víc jak rok na pervitinu. Je plnoletá a bydlela po celý rok s přítelem, který se mi sice moc nezdál, ale nevěděla jsem, že právě on ji drogou zásobuje a že i on sám fetuje. Teď už je od něj víc jak 4 měsíce pryč a je "čistá"- Její bývalý přítel sem však dál jezdí a vím, že pervitinem zásobuje víc lidí zde, bohužel nevím konkrétní jména, ale vím, že pervitin sem vozí a prodává. Je nějaká možnost ho někde udat? Je to přece drogový dealer. Myslíte, že by se tím někdo zabýval, a kdo? Rozhodně ale nechci proti němu svědčit. Dále bych ještě chtěla vědět, jak dlouho asi tak trvá, než se člověk po užívání pervitinu dostane na svou původní váhu. Dcera sice už něco málo přibrala a jsem si jistá, že opravdu nic nebere, ale pořád je jště dost hubená.Děkuji za odpověď a zdravím

Odpověděl:
Dobrý den, můžete samozřejmě informovat policii. Pokud nechcete svědčit, nemá asi cenu to činit osobně. Ministerstvo vnitra provozuje elektronickou schránku důvěry, můžete zkusit napsat tam (adresa: pvisova@mvcr.cz). Nabírání váhy je individuální záležitost, nepíšete kolik dcera váží, takže nemohu posoudit, zda to je "v normě". Roční užívání pervitinu organismus zatíží, chvilku trvá, než se vše vrátí do původního stavu. Mohu jen doporučit dodržování zásad zdravé životosprávy, případně to ještě doplnit vitamíny a potravinovými doplňky s hepatoprotektivními vitamíny (např. Lipovitan, Essential forte) nebo bylinkou Ostropestřec Marianský. No a myslím, že by také nebylo od věci, kdyby si dcera zašla k lékaři a nechala si udělat testy na virové hepatitidy a HIV.