Extáze
Maples
Dobrý den, zajímala by mne jedna věc...Jelikož bude mít zanedlouho můj o patnáct let starší bratr narozeniny a líbí se mu techno hudba, chtěl bych mu dát lístek na technopárty. Jeli bychom spolu. Jinak ho tam totiž nedokopu. Já na tyto akce jezdím vcelku pravidelně, jemu se tato hudba také líbí, ale když ho chci vytáhnout, říká, že je na to moc starý a jak tam bude vypadat, že je tlustý a tak...přitom by tak rád jel, ale stydí se. Přitom na těchto akcích to zrovna nikdo neřeší...neřeší proč? Protože většina haly frčí na koulích.. A právě o to jde. Jelikož není zvyklý pařit celou noc a chci, aby si to opravdu užil, věnoval bych mu rád k lístku jednu tabletku extáze. Já jí měl zatím jenom jednou - tento rok v srpnu. A opravdu mě nadchla. Vím tedy, že po tomto dokáže pařit až do rána a celou noc si náležitě užije. Mám ale strach z toho důvodu, protože brácha má problémy se štítnou žlázou. Nevím jak se to odborně nazývá, ale je to ten problém se štítnou žlázou, kdy člověk přibírá na váze. A tak se chci zeptat, jestli mu to nemůže nějak uškodit. Taky tu nejde o to, že mě to napadlo, že mu dám kouli a nebude mě zajímat, jestli chce, nebo ne. My jsme se o tom právě spolu bavili, když jsem to měl poprvé a on, že by to také rád zkusil, jen neví, jestli by to nevadilo na jeho zdravotní stav... Napadlo mě, že by třeba bylo lepší dát mu jenom půlku...ale zase aby to vydržel...To samé je s mariuhanou. Na tu se mě také vyptává.. Chci mu udělat příjemný večer, vím, že tyto dvě drogy se dají kombinovat...ale bojím se, abych mu tím neublížil, protože on je schopen si to vzít a oba o tom víme kulový..:) Budu rád za jakoukoli odpověď, moc mi záleží na tom, aby si to brácha užil...slaví kulatiny...je to už velkej chlapák, tak bych s ním chtěl alespoň na noc udělat zase mladíčkem:) Předem vám mockrát děkuji a neodsuzujte mě prosím za tento dotaz. Vím, že jsou to všechno drogy jako všechny ostatní...ale jde jen o tu jednu noc. Ještě jednou, děkuji, Maples.

Odpověděl:
Zdravím, jaká jsou rizika užití extáze vzhledem ke štítné žláze popravdě nevím, ale v kontextu celé věci mi to nepřijde jako zásadní otázka. Přemýšlím o tom, jestli jste zvážil i ostatní rizika. Extáze se může zdát jako bezpečná droga, ale přesto se čas od času objeví tableta, která dost ubližuje nebo dokonce zabíjí. Přemýšlejte o tom, jestli chcete podstoupit riziko (bez ohledu na to, jak je velké) že seženete bratrovi látku, která ho nějak poškodí. Dále přemýšlím o tom hulení. Jak známo, marihuana posiluje aktuální náladu uživatele. Umím si představit, že váš bratr se v prostředí technoparty nebude cítit napoprvé zrovna uvolněně a "ve své kůži". Myslím, že riziko "bad tripu" je v tomhle připadě poměrně vysoké. Neodpustím si zmínit i riziko konfliktu se zákonem, přestože to je Vám snad jasné. Myslím, že pokud s Vámi Váš bratr vyrazí na technoparty, bude to experiment sám o sobě. Zodpovědnost za případná rizika ohledně užití drog bych na Vašem místě na sebe nevzal. Mějte se fajn a omlouvám se za tu prodlevu, máme toho nad hlavu. TN