Maršal Malinovsky
Nechal jsem si od jednoho "vařiče" podat pervitin nitrožilně(abych věděl jaké to je), ale nevím, jestli tu jehlu kterou mi to dal předtím nepoužil. Mohl jsem dostat nějakou nemoc? Jak to poznám, nebo kam mám zajít abych to zjistil, kde se nebudou zbytečně ptát na okolnosti kolem toho??? Díky Maršal Malinovsky

Odpověděl:
Dobrý den, pokud by jehla byla použitá, je možná nákaza virovou hepatitidou (žloutenkou) nebo virem HIV. Nákaza virem HIV je méně pravděpodobná, předpokládá se, že v ČR je HIV nakaženo méně než jedno procento injekčních uživatelů drog, virová hepatitida je pravděpodobnější - tu má každý třetí český injekční uživatel. Určitě si zajděte udělat test. Pokud je pro Vás dosažitelná Praha, doporučuji vám HEPATOLOGICKOU PORADNU V NUSELSKÉ POLIKLINICE, TÁBORSKÁ 57, PRAHA 4. Je třeba se objednat (PO-ČT, 9:00-12:00) na telefonu: 234 091 142, jsou tam hodní a na lidi se zkušeností s drogami zvyklí. Pokud to pro Vás není dostupné, můžu obecně doporučit kontaktní centra pro uživatele drog, kde zpravidla testy provádějí a jsou ve většině regionů, nebo místa, kde se léčí virová hepatitida C. Určitě tam ale napřed zavolejte, abyste zjistil, zda testy provádějí a jestli nechtějí, abyste počkal na konec inkubační doby. Kontakty na tato zařízení najdete v mapě pomoci na www.drogy-info.cz. Nebo se ozvěte znovu, dejte vědět odkud jste a my vám dáme konkrétní kontakt. Přeji hodně štěstí.