Dávkování rohypnolu,prothazinu, defobinu
Karla
Prosím jaké se může nejvyšší dávkování užívat u těchto léků. Je mě 59 roků ,beru je dlouhodobě, vždy jen jeden druh. Můžou se i kombinovat. Zdá se mě ,že už na moje deprese moc nezabírají. Můžete mě poradit nějaký nový hodně účinný lék na dlouhodobou depresi .

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, ani jeden z léků, o kterých píšete, není primárně antidepresivum, nejblíže je snad Defobin, který je ale spíše na úzkosti. Rozhodně by se neměly kombinovat svévolně, tedy bez vědomí lékaře, např. už proto, že Rohypnol i Defobin patří do skupiny benzodiazepinů, tedy léků silných a návykových. Také by se tyto ani jiná psychofarmaka neměla rozhodně užívat v dávkách větších než je popsáno v příbalovém letáku a hlavně než doporučí lékař. Jde o léky na lékařský předpis a jedině tak - tedy po konzultaci s lékařem, by měly být užívány. Doporučila bych Vám navštívit psychiatra a probrat s ním svou situaci včetně všech léků, které jste kdy užívala. Jistě se pro Vás najdou mnohem vhodnější a účinnější léky.