sestra - závislost
písek
Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jakým způsobem mám zjistit, jestli je sestra opravdu závislá. Je u ní spoustu příznaků, které mě vedou k tomu, že závislá je. Je plnoletá, proto nevím, jakým způsobem mám postupovat? Promluvit si sní o tom, zajít nejdříve do poradny, co bude lepší? Děkuji za jakoukoliv odpověď.

Odpověděl:
Dobrý den, máte možnost zajít se sama poradit do nějakého zařízení, kde poskytují poradenské služby blízkým těch, co užívají drogy (kontaktní centra, některé ambulantní poradny) a tam podrobněji probrat Vaše možnosti a případná doporučení. Jestli máte se sestrou dobrý vztah, můžete si s ní zkusit rovnou promluvit a do takového zařízení pak vyrazit společně. Pokud s ní budete chtít promluvit, formulujte to spíše jako nabídku pomoci, než jako výčitku. Řekněte jí, že o ní máte strach, že máte dojem, že má potíže s drogami, že se můžete plést, ale jestli se nepletete tak, že byste jí chtěla pomoci se z toho dostat. Nepíšete, co Vás k Vašim obavám vede, ani o jaké drogy se pravděpodobně jedná, takže Vám nemohu poradit konkrétněji. Podrobné informace jednotlivých drogách a o možnostech pomoci můžete najít na našich stránkách, v rámečku pod vstupem do poradny. Další užitečné informace můžete najít na stránkách www.odrogách.cz v portálu pro rodiče. Kdybyste chtěla nějakou konrétnější radu (např. kontakt na konkrétní zařízení, podle regionu, kde žijete, nebo další radu jak po rozhovoru se sestrou) obraťte se na nás znovu. Přeji hodně štěstí.