DNA
seismolog
Mám podezření, že jsem dostávaval od přítelkyně (z důvodů, o kterých nechci příliš mluvit) nějaký druh psychofarmak, nejspíše benzodiazepiny (Lexaurin), společně s dalšími léky na uvolnění svalstva. Je možné za pomoci testu z DNA toto podezření potvrdit nebo vyvrátit? Děkuji za odpověď

Odpověděl: Bára Orlíková
Z testů DNA nic nezjistíte, z těch se přítomnost látek v organismu nezjišťuje. Testy na přítomnost drog se provádí standardně ze vzorku moči, krve, slin, popř. z vlasů, kde lze užívání drogy zjistit nejdéle. Záleží na tom, kdy k tomu předpokládanému užívání léků docházelo, protože některé z benzodiazepinů jsou detekovatelné poměrně dlouho, ale jistě ne více než několik měsíců do minulosti, a to ani z vlasů. Nejlepší by bylo se obrátit na Národní referenční laboratoř pro toxikologii (viz níže). Jen na závěr - nesdělujete sice důvody, pro které k tomu užívání mělo docházet ani zda s přítelkyní nadále udržujete nějaký vztah - ale napadá mě, zda by nebylo lepší se jí přímo zeptat než utratit tisíce za vyšetření? Toxikologická laboratoř Na Bojišti 3 121 08 Praha 2 mail: toxi@lf1.cuni.cz tel.: 22496 4349