přemýšlí závislí normálně?
Vendy
Dobrý den,mám kluka který začal brát perník a mi se zdá,že se nšjak dost změnil.Třeba mi ani nepopřál k narozeninám a pořád si bere nemocenskou,aby nemusel jít do práce.A najednou mi začíná vyčítat různé věci,které mu nikdy nevadily a já si myslím,že se chce schválně hádat.Myslíte,že pod perníkem myslí nějak jinak než normálně?Je fakt dost divný.Jako by ho nic nezajímalo.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Užívání drog ovlivňuje myšlení, prožívání i chování dotyčného a závislost je poměrně vážná psychická porucha. Což je myslím věc pochopitelná - lidé, kteří berou drogy jako je pervitin, se prostě změní. To je právě to riziko užívání drog - kdyby lidé brali drogy a přitom se chovali normálně, tak by asi drogy nebyly tak nebezpečné, jak jsou a nebylo by tolik aktivit zaměřených na prevenci užívání drog. To, co popisujete, jsou přesně ty změny, které jsou pro užívání, případně rozvíjející se závislost na pervitinu, typické - tedy nezájem o cokoli kromě drogy (bohužel včetně Vás a včetně zaměstnání), nespolehlivost a neschopnost podávat odpovídající výkony např. v zaměstnání, podrážděnost, změny nálad, změny chování. Být na Vašem místě bych rychle vzala drogy na ramena. Podle Vašeho popisu to nevypadá, že by se to mohlo v dohledné době zlepšit a myslím si, že žít ve vztahu s člověkem, jehož chování k Vám se pod vlivem drog takto změnilo, není perspektivní. Vzhledem k Vašemu nízkému povědomí o tom, co mohou drogy způsobit, bych měla o Vás obavy, abyste se přítelem do drog nenechala zatáhnout. Často lidé z řad partnerů a přátel, kteří se snaží drogově závislému pomoci, skončí v drogách také - podlehnou dojmu, že přece musí pochopit, jak se jejich přítel/kamarád cítí a co prožívá, proč drogy bere a začnou je brát taky. Takže buďte opatrná.