pervitin
Eva
přesně rok jsem pravidelně užívala pervitin. pravidelně? no zas až tak pravidelné to nebylo. Někdy méně, někdy více. občas jsem nespala až 9dní. Rozhodla jsem se toho nechat. už jsem mesíc "bez" ale stále jsem hodně přecetlivělá, uplakaná, sem tam se i zakoktám. Není to vůbec příjemné. Asi to není, oproti jiným drogově závislým lidem, nic hrozného. a taky jsem vůbec závislá? tyto problémy měíě to znervozňují a obtěžují. říkám si- s drogou se mi to nestávalo. Ale to mě vede myšlenkám, abych se k droze vrátila. Mám navštívit odbornou pomoc nebo se mám snažit vypořádat se s tím sama? jde to vůbec-"vypořádat se stím sama"?

Odpověděl:
Dobrý den, myslím, že "vypořádávat se s tím sama" je těžké a hlavně zbytečné. Jste dobrá, že jste se sama rozhodla a už měsíc sama, bez pomoci, držíte. Ale roční užívání je poměrně dlouhá doba a po ní abstinovat je náročné. Vzhledem k tomu, že extistují zařízení, kde Vám mohou pomoci, určitě bych na Vašem místě neváhala (ani se nestyděla) se na některé z nich obrátit. I s podporou a odbornou pomocí může být abstinence těžká, ale nebudete na to sama. Doporučuji některé z doléčovacích center, kontakty najdete v databázi kontaktů na www.drogy.net (typ služby: následná péče)nebo v mapě pomoci na www.drogy-info.cz. Pokud ve Vašem regionu není tento typ péče dostupný, můžete zavolat do některého kontaktního centra, kde se Vám buď budou věnovat, nebo doporučí nějaké vhodné zařízení. Také Vám můžeme poradit my, když dáte vědět odkud jste. Přeji hodně sil a hodně štěstí.