pervitin
ségra
mám podeření,že člověk, který již byl jednou trestán za výrobu pervitinu, vyrábí dál pro sebe a svoji přítelkyni, kterou psychycky terorizuje. Z normální holky je něco prapodivného. Celá rodina si to myslí. Ona nemá sílu se od něho odprostit. Nepustí ji na krok od sebe, přestala i pracovat. Máme o ni strach. Co prosím dělat a při tom ještě nezhoršit situaci.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás. Bohužel nepíšete moc podrobností. Předpokládám, že se jedná o Vaši příbuznou, která bere drogy a žije s uživatelem drog, který drogy také vyrábí. Nevím ovšem, zda to, co Vy považujete za vliv partnera, není její volba - člověk, který bere pervitin, se obvykle stýká především s lidmi, kteří berou drogy, chová se v důsledku užívání dosti zvláštně, chození do práce se s užíváním drog moc neslučuje, navíc má dotyčná díky tomu, že partner pervitin vyrábí, drogu k dispozici... Pokud jde o situaci, kdy partner ji vydírá, drží ji u sebe a využívá její závislosti a ona sama si to nepřeje, pak záleží na tom, zda dotyčná chce se situací něco dělat. Pokud ona s tím nebude chtít hnout, tak do toho není možné vstoupit. Můžete samozřejmě podat trestní oznámení na dotyčného v souvislosti s výrobou drog, ale nejsem si jistá, zda by to situaci nějak pomohlo. Myslím, že situace je natolik komplikovaná, že by bylo nejlepší se o tom poradit s někým osobně a zkonzultovat nejvhodnější postup. Když mi napíšete, odkud jste, mohla bych Vám někoho z kolegů doporučit. Zatím přeji hodně štěstí.